Sunday, April 25, 2010

Hati Yang Dah Berubah

Masa berubah. Pantai berubah. Orang berubah. Hati berubah. Saya pun dah berubah. Saya bukan lagi isteri dan ibu yang baik. Bukan!. Kalau dulu setiap hari ada sahaja juadah saya hidang untuk suami dan anak-anak tapi kini cinta telah beralih arah. Cinta saya terhadap Strawberry Moist Chocholate Cake semakin mendalam.

Namun begitu saya adalah seorang yang sangat praktikal. Seharian, masa yang sepatutnya saya gunakan menyediakan masakan untuk suami dan anak-anak makan saya habiskan membuat berbiji-biji kek.Tetapi tak mengapa masa yang saya guna untuk kek itu dan hasil daripadanya saya gunakan untuk membawa anak-anak makan di luar.

Lagipun bila saya berkira-kira campur masa, duit, penat menyediakan, membeli bahan mentah, mencuci dan sebagainya memang amat tidak berbaloi sekiranya setiap hari saya masak di rumah sedangkan anak-anak yang tinggal di rumah cuma yang kecik-kecik ni tak berapa suka makan nasi berlauk. Malah lebih jimat makan diluar. Jimat dari segi tenaga dan masa. Cuma kadang-kala bila anak-anak teringin saya masak, maka saya akan turuti kemahuan mereka.



Lamb Chop di San Fransisco Pizza. Lamb Chop memang kegemaran anak-anak saya termasuk saya.
Makan tengahari di Restoran Cawan di Jalan Telawi, Bangsar. Asam Laksa adalah kegemaran Imran ever...

Sikurus dan si gemoq berposing-posing dalam Naza, sedang saya khusyuk memandu sambil mendengar Hot Fm lagu peberet Selamat Malam, Faizal Tahir, Tanpa, Sixth Sense, Derita Merindu, Ahli Fikir, Separuh Jiwaku Pergi, Anang ehhh banyak lagi.....saya ni orang je tua tapi jiwa muda...


Nachos di San Fransisco Pizza...Alisya sikurus yang berselera besar.
Tapi makan tak pernah habis.


Home made burger.....ini pun yang saya masak di rumah....macam sama jer makan di tepi jalan. Lagi mudah dah cepat kot.




Arissa selalu ingat saya ni mak dia woh....dah terpedayalah tu....




Apa nama makanan ni....lupa pulak. Terdapat di Saba Restoran Cyberjaya....ehmm sedap2 dibuat daripada kacang peas, kalau tak silap.


Nasi Arab...tengok gambar pun mengidam lagi...dan lagi...dan lagi...so far belum jemu.



Kebab...memang peberet ever budak2.

Air Vimto dan Barbican yang sedap manis dan menyegarkan...dan makanannya ehmm ni nak kena pergi lagi nih...


Ada macam like mother like son tak....

Ada macam like brother like sister tak.....












19 comments:

afiq said...

kan.. kalau x ramai yang makan.. mgm x berbaloi masak.. contohnyer kalau duduk bujang.. hehhe makan luar je lah

OnE HeArT..OnE LoVE.. said...

wah..kalau mcm ni tak masak di rumah pun takpa..yg ptg masa ada utk mereka yg tersayang.=)

Khadijah Zek said...

family yang suka makan2.....saya tengok pun terliur...

MeL said...

true. saya pn selalu makan kat luar, jimat masa & duit sbb makan utk 2org je. lgpun makan kat luar variety sikit pilihan. tapi sesekali kena masak jgk..

Zareda Norman said...

kak nani

meh cuba nasi mandy kat Alrawshaw Jalan ampang pulak

mamashasha said...

betul tu kak kekadang kene compare gak masa+tenaga+bahan mentah+bilangan yang nak makan dgn rege mkn diluar....hehe....akak pun buleh relax....arissa mmg chubby betui...

Hidayati Farhan said...

bestnya kak nani. makan sedap2 neh. len kali nk mkn sedap ajak yati ye. hehehe.

abang ensem said...

Mike kena datang kampong teman pekena mi mastan & nasi gulam rasul.. kalo teman balik tk intan pagi petang siang malam teman mentekedarah sume tu..

akmar dean said...

awww..yummy nye mkanan tu. hihi. :)
anak2 auntie comel2 la. like mother like children. *tiba2* hihi.
auntie cantek, lawat la blog bler free k.
www.sigadiscomel.blogspot.com
:)

k u c e n g said...

aunty buat burger cmane? looks yummy !

Miss Nurul said...

salam kak nani, saba di cyberjaya tuh dah buka cawangan baru di jelatek, sebelah seri maya condo. memang sodap,menjilat jari!!

imz said...

aunty...lapooo la bukak blog aunty.mengidam tengok makanan2 2...yummy2x...

atoyissan said...

sedapnyer..nk jugak

pet09 said...

salam kak... terliur tengok nasi arab tu..boleh bagi nama restoran & address dia...thanks.

Feeza Mior @ Eteqcute said...

autie, makanan di restoren saba' adalah sgt sedap dan murah..wuuu..

barbican tu rasa sedap sgt..walaupn pk mcm2 sblm order.. :D

Pengantin Budget said...

aunty, itu restoran al-rawsha ker? kalau betul, memanglah sedap, mkn nasi jer pun tak per... sy suka air avocado + kiwi.. marvelous! dia ada cawangan lain selain ampang ker?
~amy~

nairaariaa said...

sedapnye burger tu...n comei tol bdk2 nie...huuu

Mom Food Storage said...

zareeda : nasi mandy tu ape..? bagi la map..i suka gi jalan-jalan cari makan ni..

aunty : saba restoran tu western food ke ape ke..? bole try nih

honey bedazzled said...

kat saba tu nama dia hummus