Sunday, April 18, 2010

Beg Saya Macam Sarang Tikus Mondok

Encik suami ni tak habis-habis membebel bila tengok hand bag saya macam sarang tikus. 'Ada aku kisah!'. Biarlah macam sarang tikus tapi kegunaan isi dalam handbag macam beg doremon tau.Kalau ada emergency...semua benda dalam beg karun tu amat berguna. Apa tidaknya segala resit zaman jepun pun masih terselit dicelah-celah timbunan wang ringgit yang berterabur dalam beg karun saya.

Sebenarnya saya kisah juga atas bebelan encik suami yang tak pernah mengenal putus asa tu. Dah 25 tahun dia membebel...so adalah satu dua nasihat yang termasuk jugak dalam otak saya ni.

Lagi pun saya kesian jugak kat beg karun saya yang macam dah tak sanggup menerima seksaan oleh tuan dia yang baik budi pekerti ni. Maka malam tadi saya dengan rasa tak berapa rela, saya buanglah apa-apa resit yang saya rasa dah tak relevan dengan kehidupan saya...walaupun hati rasa sedikit cuak..kot-kotlah menyesal terbuang resit-resit penting tapi saya pejamkan je mata, kuatkan semangat.

Tiba-tiba dalam dok mengemas bag karun tu, saya terjumpa sepucuk surat yang di kirimkan oleh anak dara kesayangan saya ni kepada saya melalui beg karun saya ni. Hisk.hisk.hisk...

Ini mesti kes saya sibuk dok berfacebuk, berblog, berym, bersms, berbaking, ber..ber...ber...ber sampai anak saya nak mencelah bercakap dengan saya pun, saya tak layan. Heh rasa teruk betul saya ni sekarang. Dahlah tu..bertahun tak tengok buku-buku sekolah dia orang. Sampai dia orang nak bercakap dengan saya pun kena pakai surat. Ya Allah ya tuhanku...kau ampunilah dosa-dosaku ini....

Surat kiriman ni semata-mata diletak didalam beg karun saya adalah list barang yang mahu dikirim bila saya ke China bersama Hanis dan Liana yang dijadualkan pada pertengahan bulan Mei insyallah. Pandai Alisya ketuk mama ya....ehmmm berbakat jugak anak mama ni....(bukan calang-calang orang tau ada bakat nih!)

Sampul surat yang masih digam rapi.....Ok yang tak berapa nak nampak tu, dia tulis, semuga panjang umur..we will miss you....important- nanti mama pegi kul 11.00pm tengok bulan tau sebab alisya pun tengah tengok....will cry for you the hold whole night.....semoga sihat slalu.




Ceh-ceh tudung yang tak tahan ni...sayang anak mama ni selalu berangan nak pakai tudung. Tapi yang pan drive tu kalau ditranslate jadi kuali memandu ke apa? Alisya sila baiki ejaan.




Ni nak kirim barang ke nak kirim resume...siap tajukk..siap umur tuh...

20 comments:

-HanaMichi- said...

hahahhaa..comel.. :)
so aunty, kene blkan okeh..saya yg baca ni pon terharu...

aNIe said...

Nani...jadi saper yang jadi mondoknya...hahahaha...samalah kita...my handbag tu...segala macam khazanah ade...kalau nak cari phone yang berbunyi pun macam ada hantu...tak jumpa

Khadijah Zek said...

sangat pandai adjust mama dia untuk belikan barang...tersangat la comel..memang aunty wajib la nampak nya...hehehehe

.cik aida. said...

hehehe..
sweetnya alisya ni..
byk kiriman dia tuh....
detail...hehe
cm kertas exam lak,
sila lihat belakang..hehe

Miszcahye said...

ohhh alisya sgt comel...

Epul Azimi said...

comel bila ejaan dia tak betol..hehehe

Nur -al- Ain said...

comel je. budak skolah rendah pun dah perlukan pendrive sekarang ni? zaman matrix baru nak belajar kenal pendrive ;p HEHE

Cik Fasyareena said...

bila baca balik,kelakar lak alisya ni.comel jek nk kirim barang kat mama dia cam ni..~

Affan Ruslan said...

nice list.

Alhamdulillah kecik2 ALLAH dah titipkan Hidayah/semangat nk pkai tudung. Alhamdulillah.

Apa lagi? Beli la. hehe.

Qib said...

aihh.. comey je alisya ni.. yang laki2 x nak ke auntie?

mr_abs said...

aii. so comel!!!

imanamani said...

ala ala. sooo cute.... alisya...

Unknown said...

so cute hehehe

Pink Mama said...

Hahahaha....comelnya. Kak, handbag saya pun macam Akak. Penuh harta karun dan berat =)

NaniRostam said...

Ish budak ni, nak kena ni, comel sangat ni. Ish. Alisya memang comel, pergi open house pun nak pakai tudung :') Inspirasi kepada kakak-kakak. Ehem.

NaniRostam said...

Eh terkomen guna account emak. Hai nama saya Hanis -_- Kthxbai.

haslizalizz said...

bestnyer bila anak dah besar siap tulis list lagi aper nak beli....tak sabar nak tunggu time ni...

eynda said...

Kita serupa sis...handbag eynda pun macam sarang tikus...pas tu berat...hubby memang heran apa yg eynda bawak dlm handbag...dlm purse pun berserabut...yg banyaknyer resit2...bukan duit :-p

~yna~ said...

so sweet..msti bijak sangat nie ^^

Sheherazade said...

ade persamaan dgn saya,beg bersarang...resit2 terselit celah2 :)