Thursday, April 8, 2010

Ciuman Malam Pertama

Dua hari lepas semasa suami saya mahu ke pejabat, sebelum melangkah keluar dia mencium pipi saya. 'Ok dear i pergi kerja dulu'.

Saya terkebil-kebil bila suami berlalu pergi. Kenapa tak percaya? Memang tak percaya. Saya tiba-tiba rasa macam terbang di awang-awang....rasa macam itulah ciuman malam pertama. Rasa malu sangat kerana waktu dia mendekatkan mukanya ke wajah saya, saya cuba mengelak ke kiri dan ke kanan.' Hai nak cium pun tak boleh?'.

Bukan apa, saya macam dah terasa janggal sangat. Rasa-rasanya dah berkurun dia tak menunjuk sifat romantik macam tu. Bak kata pepatah saya dah jadi macam ala bisa tegal biasa.

Saya dah biasa dengan sikap suami yang selamba dan tiada sifat romantik terhadap saya. Saya lali dengan sikapnya yang sering nampak semua salah saya. Saya dah tak kisah sekali pun leterannya jadi halwa telinga. Saya tak tahu berapa dalam cinta dan sayang dia terhadap saya, tetapi cuma satu sahaja yang saya tahu, dia tak sanggup kehilangan saya walau dalam apa situasi pun.

Saya rasa saya tahu betapa sukarnya dia nak tunjuk sifat romantik pun sebab dia sangat malu berbuat demikian depan anak-anak. Jadi dek kerana anak kami ni ramai bagai paku bersusun, maka tidak ada satu peluang pun yang dapat digunakan untuk dia menunjukkan sifat romatiknya itu terhadap saya kerana kami sentiasa dikelilingi oleh kehadiran anak-anak.

Dalam hati tertanya-tanya kenapa baru sekarang dia mahu menunjukkan rasa kasih terhadap saya. Mungkin kerana dia baru menyedari yang saya semakin jauh darinya bila hampir setiap minggu saya keluar bersuka ria bersama kawan-kawan. Atau mungkin dia rasa cemburu bila saya dah tak boleh berenggang dengan internet. Atau mungkin hormon-hormonnya dah berubah...nak jadi muda kembali?

24 comments:

suzie kuteri said...

owh saya rase hanya suami sy jer yang xromantik..hehehehe same la suami kite Puan..hrmm sampai saya ada 1 hari nak nyorok dlm umah..cube lihat hidup die tanpa saya...tp xleh..tugas isteri layan keperluan suami..kalau la die tahu isi hati seorang isteri alangkah bahagianya..cukup sekadar thanks sayang..jiwa saya sudah bole melayang2 di awang awangan...

alamak..terover sudah!!!
soriiii...

Lea Shmea said...

awww so sweet. he must be missing u while u were away. :)

sueMY said...

mungkin juga sidia sudah membaca posting 'prolog sebuah perpisahan' barangkali....:)

syukur diatas setiap perubahan walaupun kecil..

RaDeKa said...

lelaki nie puan tidak dapat ditafsirkan secara tepat..kadang2 dier berubah mengikut mood dan persekitaran..mungkin suami puan malu xp mahu atau lei dikatakan ego untuk meyatakan yang dier memang begitu mencintai puan..mungkin kekangan masa membuatkan yang suami puan tidak ''sempat'' tuk menunjukkan reaksi sayangnyer terhadap puan...pe2 pun saya doakan semoga rumahtangga yang dibina kekal bahagia ke akhir hayat...Amin.

mr_abs said...

sis..schweet sgt. better late than never.


sis ni pon, hubby nk tunjok camtu, kalo janggal xpe. nnt dah biasa ok le.

try this, sis plak yg tunjuk romantik, xkan nk tggu hubby je? sbb takut plak ur hubby segan sebab sis mengelak. so, next time tu die x nak tunjuk lg sebab dah segan.

ooo..jgn begitu ya

mamashasha said...

heeee so sweet pagi tadi anak2 takde ke kak? pasal tu kot..tapi seandainya suami akak berubah menjadi lebih romantik pada akak bestlahhhh kan...bila lah suami sy nk sedar ni...hehe bab tak tunjuk romantik & asyik nmpak salah kite je dan suka membebel tu sama cam husband saya kak...

abang ensem said...

Alaa kak..dia malu tu sama macam teman. Lagipon orang jantan dari negeri teman ni memang terkenal dengan sifat pemalunye..hehehe

abang ensem said...
This comment has been removed by the author.
nurarinab said...

ooo akak,,sgt best ok n skrg2nye die nk brubah..bia brtmbh tua brtmbh romantik dr brtmbh tua smkn x romntik..itulah agknya ganjaran Allah utk akak sbb brsabar selama ni ;)

aNIe said...

Nani...kita pun dah lali dah...tak kuasa nak pikir2...asalkan kita tau dia sayang kita...menjalankan tanggungjawabnya udah

Ummi Hanie said...

taniah kak !

sronok mndgr nyer...:)

Ummi Hanie said...

taniah kak !

sronok mndgr nyer...:)

ElyaElmo said...

aunty..he3..husband aunty baru sedar kot, yg aunty maken lama maken cantikkk kan . So, he's trying to appreciate u. And dengan cara itu laaa..ekekeek..eceh!!~

Nur -al- Ain said...

ni mesti sbb aunty dh bertambah cunn ni ;)

Khadijah Zek said...

sweet nye aunty nani...aunty ni malu2 tp mau kan...hehehe..(comel sgt)..=)

Farydah said...

hehehe...kelakar pun ada membacanya... malu pun ada merasaknnya bila kena pada saya...
iyalah malu tiba2 nak romentik...
mcm org baru nak brkenal baru nak brcinta..malu ah!!!

alhamdulillah...suami saya ok.. itu pun sbb dah ada kes baru ok..
kalau tak!!! sikit pun dia tak kesah pasal romantik2 ni...
biasalahkan rumahtangga kan...
ada hikmahnya tu...

Zareda Norman said...

kak nani

tersenyum senyum zar baca entry ni. benda yang bukan jadi kebiasaan tetiba jadi kebiasaan tentu kita terasa janggal kan. Mula mula malu lelama rasa dihargai, rasa disayangi.. zar pun suka kalau cik hubby cium dahi zar sebab terasa sangat disayangi bila dia wat cam tu..

Alessandro Azirul said...

wah jelesnye..

tp lelaki mmg cmtu sukar dimengertikan..

tp kami amat menghargai ape yg kami miliki..

aunty balas balik taw kiz ur hubby k..ahakz..

lily lotus said...

think positive sis :) maybe dia rindu saat2 romantis dulu

Nur Adawiyah said...

wahh moment tu manis sungguh :')

AQisH said...

kak, mabe sbb dia lelaki zaman dolu2 sket..klu yg zaman skrg ni..normal b4 gi keje musti peluk dan cium isteri dulu mcm yg saya dan suami selalu praktikkan selama 9 thn ni..alhamdulillah..

apapun..itu perkembangan yg baik tu kak..pasni akak try buat mcm saya plak..mesti lagi panas membara hub. akak nnt..x salah klu akak mulakan dulu ;) selalu bersentuhan tu bleh buatkan hub. selalu intim x gitu..:D

Ara's Darlings said...

ni yg ase nk kawen ni..heeee~ ;p

HaNa NyoTa uHArA said...

macam abah hana.. tetiba jek manja manja dengan mak..huhuuhuuuhu.. abah hana jadi romantik lepas saya dan adik kawen..kelakar kan?

eynda said...

Hubby eynda pun jenis tak romantik atau lebih senang citer tak pandai nak tunjuk perasaan kat kita...eynda pun jenis tak kisah janji masing2 paham...kalau eynda pun mesti terkejut cam tu hihi...mungkin dia mula sedarkan sesuatu kan...apa-apa pun eynda doakan kebahagiaan sis suami isteri :-)