Saturday, April 24, 2010

Di Lorong Itu

Rindu dan sendu ini pecah dalam dada berselerakan mengalir dalam darah.
Mahu saja kusimpan semula airmata yang berhambur merembes direngkung jiwa
Sedang malunya aku bila hati bertekad-tekad.
Wahai jangan kalah tekadmu teruskan biar bulan mengejek biar bintang menyindir jangan kau terduduk di pinggir memikir-mikir sesal belum berakhir.
Duhai persismu maruah yang tergadai kah walau sekadar sebaris ayat cinta lukisan jiwa.
Lupakan kembara pilu yang sudah selesai yang pernah melekat bau kasturi kasihnya.
Hampiri jalan dan hamparan indah disini yang harus kau terokai lagi dan bukan yang pernah melukai.

3 comments:

mamashasha said...

sgt mendalam bait-bait yang dilakar kak nani ni..

AmanBella said...

Aunty.. I just lost both my cats recently. Saya baca blog Hafiz, cakap Audi beranak lagi ye. If aunty nak bagi orang, boleh tak saya jadi orang yang nak ambil kitten tu please..

BaizuraShahar said...

perghh...dalam...!!!
tapi saya rasa saya boleh phm maksudnyer.. :)

~http://luvmymother.blogspot.com~