Wednesday, April 28, 2010

Airmata Ini Kering Sendiri

Airmata yang mencurah merembes dikelopak mata ini
tiada makna
tiada erti
sekadar mencomotkan maskara
membuat mata macam mata panda

Airmata yang terjun mengalir di pipi pauh ini
merugikan
percuma
tiada harga
malah menghabiskan tisu berkotak
membuat pipi pudar kusam tampak tak berbedak

Airmata yang menyiram seluruh hati ini
tak dapat menghapus rasa cinta padamu
tak mampu menghalau rasa rinduku
malah bertukar menjadi cuka yang memedihkan luka.

Tak mengapalah
kalau airmata ini
hanya tanda petaka
hati ditimpa celaka

Biarlah walau ia
tiada makna
tiada erti
tiada harga
buang masa
buang tenaga

Tapi aku puas menangis tadi.
sampai bengkak bengkak mata aku
sampai aku tertidur
bila aku aku bangun
hari dah pagi
namun aku masih merindui.

6 comments:

Jameela said...

Aunty jangan sedey2 k..
nnt saya tempah kek chocolate aunty k.. tak sabar nk tunggu bulan 5 nk tempah.. huhuhuuu..

makdara terdiva said...

kalau sedang bersedih....airmatalah teman paling karib...sob..sob..

Ieza said...

jangan sedih2..banyakkn bersabar..hu3

si[jari] telunjuk said...

untie sedey lagi?...harap2 cepat sembuh kepiluan tu..org jawa hebat kan untie?come on...tak seronok la tgk untie sedey...da takde entry masak..entry yg ade gmba alisya comey..kucing gebu hanis....

TeRRoRRiZZ said...

wow...
its deep.....
but air mate nih lah jugak penghilang duka yang terbaik.
lege rasenyer pas nangis....
nak nangis la jugak...
kene tgk citer hindustan nih.......

JULYA said...

menangislah kamu, jika itu melegakan hatimu...
wah...madah berhelah plak..pandai aunty wat puisi
aunty tak mau try buat buku sendiri ke
buat buku puisi dgn buku resipi
ups...cakap pasal resipi, nak tanya klu nak tmpah yg macam bakul 2 berapa ek. saya dari seremban, kena amek sendiri eh.