Thursday, October 21, 2010

I love u, daddy.......

Anak perempuan mana tak sayangkan ayahnya. Mereka pasti tak dapat bayangkan hidup mereka tanpa ayah. Masa saya kecil dulu...saya selalu bayangkan alangkah kosongnya hidup tanpa ayah. Terus terang saya katakan, saya sayangkan ayah lebih daripada emak saya.

Ayah seorang yang sangat penyayang. Jarang sekali ayah marah-marah. Ayah akan sedih apabila tak dapat memenuhi permintaan anak-anak. Jarang ayah tidak memenuhi apa yang anak-anaknya minta. Kadang sampai sesenpun tiada dalam poket ayah untuk beli apa keperluan anak-anak. Betul ayah seorang yang pemurah.

Saya anak yang sangat manja dengan ayah. Kadang-kadang tengah malam...saya akan mencari ayah dan tidur dibelakang ayah sambil memeluknya. Kadang-kadang bila mahu mandi saya akan minta ayah mandikan saya lalu ayah akan ambil air dari dalam kolam untuk mandikan saya.

Malangnya ayah pulang ke rahmatullah ketika usia saya masih muda. Ketika saya sedang mengimpikan seorang lelaki yang penyayang dan pemurah seperti ayah. Lelaki yang boleh beri saya kesenangan dan kemewahan seperti ayah berikan pada emak. Lelaki yang menyayangi saya sepenuh jiwa raga seperti kasih sayang yang ayah curahkan pada emak.Lelaki yang berlemah lembut seperti sikap lembut ayah terhadap emak.Saya sentiasa mengimpikan begitu kerana saya rindukan kasih sayang ayah.

Bila saya membaca sepucuk surat Alisya kepada daddynya....semua kenangan bersama ayah mengimbau kembali.......al fatihah...semuga roh ayah dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang-orang golongan orang-orang mukmin.Amiin.







24 comments:

kakchik@ella said...

Kiut lah surat tu. mcm Alisya jgak. Hehe ..

kotakCEKLAT said...

sweet~

Cik Jari said...

hehehe..alisya mmg sweet....

♥ BIRU ♥ PINK ♥ said...

cute nya surat dari alisya ni ;)

iekaz said...

so sweeeeet.......

AMIRA IS MIRA said...

cumel alisya tulis surat mcm tue..mesti bila daddy bace hati tersentuh sekejap...to daddy alisya: saya juga menyokong pesanan alisya...

anymz said...

so sweet:)

HaNa NyoTa uHArA said...

alisya ni kiut la.. bertuah auntie dapat anak macam dia

Mamasya said...

Salam kenal K.Nani

sweetnya Alisya tulis utk daddynya..

Pink Mama said...

Kak, comelnya surat Alisya untuk daddynya....awww....

faraulah said...

hurm...so sweet...
teringat ayah kat kampung..huhuhu

LaDy BarbeLLa said...

Soooo sweet.. tersentuhnya..

Lin Elier said...

Bayangkan perasaan daddy tatkala baca surat anak rayu supaya bapaknya brenti mrokok sbb sayangkan daddynya.... Harap2 Daddy dia brenti.... Tp hakikatnya mmg payah nak brenti...

Ieja RizaLiza said...

alahai sweetnya Alisya =)

Sunshine said...

awww.. sweetnye alisya..

Drama Mama said...

alahai! cutenya dia! so concern takut kehilangan daddynya. :-)

http://twinkywinkystars.blogspot.com

an15 said...

Olololo....sweet ye letter to her dad ni.

Syima Emi said...

bila baca rasa sweet n rasa sebak jugak... kalau i pon boleh tulis surat mcm tu kan.. bdak sekrg semua sweet2 jer..hehe

Gadis.. said...

dulu sy pernah buat mcm alisya buat.. sy anak nakal.. sy tak tulis pun surat kat ayah.. bila cikgu kat sekolah kata rokok boleh mengakibatkan barah paru-paru dan boleh mati, sy suruh mak yg nasihatkan ayah.tapi mak tak buat pun sy tau.. jadi, setiap kali ayah beli rokok, saya buang kat tong sampah luar rumah.. sampaila ayah marah saya.. huhuhu.. tapi ayah tetap merokok..
:(

Hanis Zalikha said...

ALISYA COMEL!!

siti nur fadhilah said...

alisya cute nye...she's brilliant. :)

tuan din said...

so sweet.. so how about her ddy? berhenti merokok tak?

Skype Crew said...

bergenang mata skype baca surat alisya tue.. :(

mamazana said...

alahai.. sweetnya alisya...