Tuesday, October 5, 2010

Hujung Minggu Yang Sesak

Assalamualaikum. Alhamdulillah minggu -minggu hari raya ni banyak terima tempahan kek. Banyak juga undangan jamuan rumah terbuka sehingga hujung minggu pun lalu lintas sangat sesak. Walau kelam kabut dengan kek, saya sedaya upaya memenuhi kebanyakan undangan. Tak baik orang dah jemput makan kita tak datang...kang susah-susah tuan rumah tu sediakan juadah....orang tak datang.Kesian membazir makanan.

Saya sememangnya beri keutamaan pada jiran yang dekat-dekat barulah pergi ke rumah saudara atau kenalan.Minta maaf kerana tidak dapat memenuhi semua undangan rumah terbuka oleh kenalan lain.

Banyak juga diantara kita, ambil ringan jemputan dari jiran tetangga. Lebih mengutamakan undangan kawan-kawan atau saudara mara yang tinggal jauh sedangkan rumah jiran di anggap kurang penting.





Sambil ke depan ke belakang singgah kat mimi jap....'posing untuk i Mimi!'.

Saya dan Faeza dari Telekom Bangsar...

Jauh triffle ni berjalan naik kereta dari bukit jelutong ke bangsar istmewa untuk Faeza.


Sarapan pagi yang dihadiri oleh tetamu-tetamu Liana. Lapar2....sampai tak bersalam dengan daddy dan mama liana.





Tuan rumah yang tak lepas peluang melihat nasi lemak sambal sotong.



Menjamu selera dirumah jiran depan nik dan aziz.....


Ada rupa sedondon tak?




Yeay sirap slurrppp....



'Ini kakak kita!'.









Di rumah zila...jiran depan rumah juga!.




Nasi Baryani antara juadah di rumah zila.



Tiga sederet...tenung apa tu?




Mengapa saya masih tiada dalam gambar?Kerana saya adalah photographer yang rajin.


Masih di rumah pakcik makcik depa Tun Hanif dan Toh Puan Hamidah.



Antara juadah di rumah Toh Puan.




Akhirnya saya ada dalam gambar....dari belakang pun jadilah....














12 comments:

Misz-ella said...

Meriahnya raya kak nani. best ela tgk. hehe ..

Eza Faezah said...

siannya, pic belakang je... kak nani, bole tak nak minta resepi triffle... xpenah buat... cam sedap je...

nurul ashikin said...

saya beratur depan kak liana dekat wayang midvalley waktu gmbr time pakai baju merah kebaya tu. haha, wah, dah penat2 layan tetamu, reward diri sendiri tgk wayang. ehehe..

Azurah Abd.Aziz said...

Adohai..sedap2nya...kek itu..sungguh mencabar ni..

NaniRostam said...

Liana tu memang hantu wayang.

Kalau nak resepi triffle ada di older post saya.

Hai ela....

disladyiscrazeeah said...

salam kak Nani.. nk mintk recipe cake, bole x.. ^_^

Papa, Mama & Azra said...

Hi Kak Nani!

Terubat kerinduan saya kat Mimi. Huhu. Tks sbb enterframekan dia.

Misz-ella said...

Hai kekanda Nani ..

bila nak dtg tu? Kita dh excited nih. Hehe ..

SURIA AMANDA said...

anak2 kak nani semau cun melecun..samo cam omak eh..

dd dudu said...

hehe suke sgt bace semua entry auntie ;)

ierah_myra said...

kak nani...nak mintak resepi triffle bleh x? heheh... tq

{ finieViolet} said...

salam..puan nani..

selepas diamat-amati baru saya perasan suami puan tu adik-beradik dgn Tun Hanif Omar bekas Ketua Polis Negara ye? Patutla macam ada iras2...