Thursday, January 13, 2011

Peduli Apa Aku

Assalamualaikum....

Alhamdulillah rezeki itu ketentuan dari Allah.Walau macamana cabaran insyallah kalau dah itu rezeki Allah bagi...tetap akan ada untuk kita. Kerana Allah tahu hati kita.

Saya ni macam orang yang kontobesi...tetapi sesiapa yang pernah jumpa saya...tahu yang saya ni lembut dan penyayang. Jenis manusia yang tak suka complain lebih-lebih. Boleh lebih kurang. Kalau beli-beli pun macam tu selalu dapat barang baik dan barang murah segalanya macam dipermudahkan oleh Allah.Alhamdulillah.

Begitu juga hal rumahtangga. Walau saya dapat suami yang boleh tahan panas baran...mungkin sebab dalam darah mengalir keturunan raja makanya..tetapi sampai sekarang saya masih di sini jadi isteri dan ibu yang menjalani tanggungjawab yang tidak mudah.

Alhamdulillah... kerana saya yakin Allah beri saya kekuatan mungkin kerana saya ni jenis malas nak fikir kelemahan dan kekurangan orang lain serta sering menerima seadanya akan apa yang kurang dalam hidup ini. Justeru itu walau panas baran macam tu..tapi saya selalu buat dek jer...api dengan air...memang akan terpadam kan (ini satu petua untuk sesiapa yang mahu rumahtangga bertahan).

Yang peliknya laki mak ni walau pantang tersentap nak marah jer...tapi dalam pada tu kalau boleh 24 jam nak tenung muka mak..nak berkepit dengan mak.

Sejak dua menjak ni saya memang sibuk sangat. Alhamdulillah dengan tempahan kek, pastry dan triffle. Dah tu kejap orang tanya pasal nak beli cermin...kejap orang tanya pasal colagen...pastry..moist choc cake ...red velvet....tak putus...putus saya jawab dan balas sms. Insyallah saya akan cuba jawab semua pertanyaan.

Dalam dok melayari hari yang amat sibuk itewww..pagi tadi kan...saja jer lah kan nak mandi dengan budak sidemok ni....mandi berdua dua you..so sama-sama cekci you... Baru nak capai towel...lagu 'bila cinta tak lagi bermakna..nenennnneene...' dah mendayu-dayu...sompek lah mak capai towel selimutkan sidemok..and lari capai henpon mak. Tengah dok khusyuk ambil order strawberry moist choc ....mak sempat menjeling kat budak demok tu...alamak...tak pakai pampers lagi budak nih...mampoih buatnyer dia kencing merata...

Mak pun panggil lah si demok tu nak pakaikan pampers kat dia. Tiba-tiba mak nampak dia pegang segenggam facial cotton mak then dia tengah sapu-sapu kat.....tutttttttt.

Walah kau demok....napelah sapu mak nyer facial cotton kat... tuttttttttt.Naseb bek lah mak nampak...kalau tak mesti mak buat sapu kat muka mak...baru betol...

Buat hal la si demok..pantang orang lepa !










Peduli apa aku...........

56 comments:

Yaya♥ said...

comel~!

Fie said...

demok comelllll!!!!!

MAMASYAZA said...

salam kenal dari saya to akak
herrmmm, geramnya nengok budak demok tu, nak ja ku cubit2. kelakar tgk dia sleep kat bwh meja, ngantuk sgt le tu

mamaleen said...

belasah je tido mana2.. lawak tul demok ni.. makan apa sampai demok.. huhu

Khairi Aswad said...

comel budak nie.. da macam pengasuh dia.. :)

momochan said...

HAHAHa merata dia tidor..HEHE

Tuan Din said...

huh!! tengok tajuk tadi.. ingatkan mengamuk ngan Coustemer...
Ala tomei2... dak demok tido...

anwar777 said...

Bahahahaha gambar tidur atas lantai tu cute gila! Cover dengan kot bulu-bulu dah boleh tertipu kucing2 tu.

Miss Ff said...

alahai si demok... kat mana2 pon bleh tido ye. Comel la gmba dgn kucing tu

missNick said...

waaaa comelnya si demok tu tdo...gerammmmm

Mat Gebu said...

Alalala..comeyynyaaa..ngam2 pulak tu dengan koceng kak nani..Lagi satu, bawah meja makan pun jadi!!..perghh..

nas said...

Comel tul budak demok tu...nk je picit2 pipi dia tapi comel lagi hanis..hehe,hidup k.nani n moga bisnes btambah baik n mcurah2...

♣dya aien♣ said...

hahahahahaha..
comel nye dia..
sampaikan bawah meja pn bole layan tido..
soooooooo cute.. :)

A.S.T.I.N.A said...

tomeyyy ouhhhhh demok nehhhh...

anisizatyA.J said...

Awww cute gila tido bawah meja

Ummi Hanie said...

salam kak nani

hati akk mmg mcm laut...besorrr...ati sy mcm kolam,kecik...huhuu...kalo org tinggi suare sikit dah kecik ati..alahaii...tp alhmdllh la cik abg xpenah buat mcm tu...

ish comel betul la si demok tu ! ada ka tido bwh meja mkn?hik3x....peduli hape haku..hahha

AFIQ AZFAR said...

mak nani kite mmg ade prsmaan lah (ambik ati 2x)...si demok mmg cekci kui-kui

Ellin Raduan said...

hehehehhe lawaknya si demok nih antiii.. hehehe..
omel2...

from a skylark said...

hahah,,comelnye la si demok tu..haha,,kat mane2 je boleh tido

abang ensem said...

Comel betol bila si demok posing tido.. hehe

Madam Sooyaree said...

Hahahaha.. ni betul-betul tido di mana-mana ni! :D Comelll!!!

hatim a.r said...

omaigod demok versatile betul.ni kalau letak bawah lori pun boleh tidur nih.demok ajari aku yg insomnia ini skil mu itu

aNIe said...

Nani...ari tu puas ati dapat pelok2 cium2 budak demok tu...geram...

Comel sgt... hehehe...kat blog akak pun ada gambar dia...

zoe said...

cute betol si demok tuh. dah besar da rupenye die.. hehehe

y u y u Z u l a i k h a said...

alaaaa.. comel nye si demok tu ! gerammmm!

Mardhihah said...

comel gle demok ni auntie!!! aarggghh geram..bawah meja pun bole tido..hehe

nurain said...

alahai demok....cute nyer awak tido melata2......hihihihi...
brape umur ank k,nani ni...geram tgk isi dia....ank sy umur 3thn...jenis keding jerk...huhuhuhu xpela jnji sihat...

NoRa said...

hehe..bawah meja pon dia tido.love ur blog kak nani..

Awok's Kiter (SyaAz) said...

lor...cumilnyer...
mana2 jer dia tdo....sama ngan anak kiter....duk tgh main best2 tb2 diam...
oh, rupernyer dah tertdo dia...

Siti Nur Amirah said...

ya Allah!!comey nye demokkk!!!

rarapunyebelog said...

salam auntie ..

so cute si demuk gurl itu .
bawah meja alahai ...

facial cotton . hehe :D


yea peduli hape kan auntie !

love rara

Whitey Mommy said...

kata2 akak memang pemberi semangat... nak kena belajar banyak ni cara nak handle suami yang panas barang...:)

Nur Zaheera said...

haha ! comel sangat :D

cik suka senyum said...

salam aunty..kagum la tengok aunty kuat semangat bergelar seorang isteri..

be strong alwayz ya..:):)

cik suka senyum said...

ya rabbi demok terlentok bawah meje la...tido seangkatan dengan miow laa..ish2..leno betoi dier..hihihihi

Kancilbiru said...

comelnya demok tido bawah meja...merajuk ke apa tu? hehehe

ibuaries said...

hahaha...comelnyer. ikut suka ati je mana nak tido ye. yg paling x bleh tahan part tido bawah meja mkn tu :-)))

Ilhamny.com said...

comelnya budak demok..

mmm, sama la kita unty..hubby panas baran, pantang silap..cepat je anginnya melepasi tahap didih.. bagus ayat unty tu, mungkin darah diraja kuat gamaknya..

sabarrrr je lahhh..malas nak layan..baik sonyap jek..

cik nur said...

mesti tabiat dia ni tdo mana2 tempat nie hehehe
comel jaa budan demok nie hehehe

Cik Puan Nurul said...

kahkahkahkah..sidemokkk ekk nama dah macam kucennn gerammmm la..mak pak nya sapa la yee comell betui dak ni

aizeepesona said...

kalau saya berada kat lantai kak nani tu pon saya akan terlolap...heee..
Aksi si kecil demok yang sungguh menggeramkan bagi siapa yang melihat..

isteri memang kena jadik air bila somi tengah "berapi" jgn dilayan ..nanti bertambah besar api tu ..bahaya wooo...terlajak taip boleh delete kalau terlajak katakan ker..menyosar tak sudah..ishh isshh..
betul tindakan kak nani tu..itu yg semestinya dilakukan oleh si isteri..itu tips untuk kekal bertahan dia alam rumah tangga..tapi bila dia tengah mood baik tuu..kasik tarokk arrr..hahaahh..

O'gosh said...

omel...omel....

{ finieViolet} said...

sepah2 je dia tido..comel wehh..

Azira...Nozie...Kechik said...

huhuhu..asal boleh je dia layan golek terus tidur...nasib la budak kecik..comel...kalau org beso tido bawah meja?

Faa Niza said...

comel giler lah demok tuh!!!

kakchik@ella said...

kak nani, ela ingat lagi masa ela gi rmh kak nani ari tu, demok ni xcited sgt bila ela ambek gmbar dia. sampai ari ni ela simpan gambar tu kak. comel sungguh. hihi ..

Filla ~ Kasihs said...

hahahaha.. tido bawah meja lekkkkk jer dia.. kewl ar demok ni!!!!

Anak Wak Mail said...

comelnya dia..

aunty mak saya pon penyabar ayah saya sebaliknya.tp Alhamdulillah sikap penyabar tu bertahan mereka sampai sekarang..=)

cik suka senyum said...

kucing2 itu pun demokkk..sangat comel terlentok atas lantai macam tu..macam malas nak gerak jew..cumel gilo..

geram..geram tengok kucing2 tuu..hi hi

Afra Yuri said...

entry ini adalah lawak dan paling comel!!! hahahah...

Dong, Dia & Azra said...

tak habis2 budak ekor kat belakang tu berdating eyh....hehe...demok memang syomel!!

Che Lin said...

mcm anak saya.nama pun dah sama. Arissa kan :-)

liyana said...

Si Demok ni mmg pojaan hati saya.. chomel bangat :)

AFIQ AZFAR said...

inginkan video si demok??? boleh tgk video kantoi yg dirakam oleh hanis...takleh tahan..haha

NoR-KhAmiZa BiNti FaZiL said...

memang rawk la si demok2 niehh..mana2 pun belasah jer janji titon...=)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

suwetnya tido kat bwh meja..yg tido kat kusyen tu siap ada 2 ekor jaga lg..kikikikiki...