Wednesday, June 29, 2011

Sedetik Singgah Dihati

Walau macam mana sibuk
walau bagaimana fokus
walau cuma mencuci pinggan di sinki
walau berlemuih berganggang api di dapur
ketika berdiri
ketika duduk
ketika berkerja
ketika berehat
seringkali
kadang-kadang
ada kalanya
tiba-tiba wajahnya terlintas difikiran
memang aku terkenangkannya
apakah mereka juga sedang terkenang aku
teringat aku dalam waktu aku sedang mengenangnya
Kuasa Allah sesekali membawa fikiranku ke sana
pada dia
pada mereka
yang pernah rapat
yang masih rapat
yang memang rapat
yang berlegar
dan selalu singgah di hatiku
diingatan ku...

Apakah mereka juga mengenang dan mengingatiku
ketika itu
ketika hati terdetik mengingatinya?

Aku mengharap begitu.

10 comments:

♥MAMASYAZA♥ said...

sentiasa terkenang2 pavlova yg akak buat. dpt tgk gambar je...mesti sedapkan, teringin nak rasa

Cik Puan Nurul said...

puisi karangan hati...

kakchik@ella said...

Dont worry kak .. i selalu ingat kat u. hihihi.

aNIe said...

Nani..akak ni selalu ingat kat nani... nani ingat tak kat akak...kita nak dtg sana...anak kucing ade tak...hehehhe

uji6june said...

kadang-kadang itu yang saya rasa
dan selalu tertanya-tanya

adakah sahabat/kawan mengingati saya ketika saya mengingati dan rindukan mereka..


.

yusrina said...

Saya selalu teringat kat akak walaupun tak pernah jumpa.

NaniRostam said...

mamasyasa : iye ke...wah itu kena order dan datang rumah...

ela : kak nani pun selalu ingat ela...

anie : mana tak ingat...sampai kemelaka pun kuturut....bila nak datang rumah?calling2.....

Uji : Betul...orang kata bila kita terkenang seseorang dalam masa yang sama dia pun sedang terkenangkan kita...benarkah begitu?

Yusrina : alololo....meh cipika cipiki (cium pipi kanan..cium pipi kiri) hehe...sungguh terharu kak nani ada yang jauh ingatkan daku....

Peri PiA said...

sedetik lebih

anggunpesona said...

Salam kenal. Ayat-ayat yang menyentuh jiwa ni. Hu hu hu

m(o_O)is moois preloved said...

HI Auntie....

IM UR LONGTIMESILENT READER ERE..... JUST WANNA TO INVITE U TO JOIN MY GIVEAWAY AT MOOISMOOIS BLOGSPOT JUST GO TO OUR FB MOOISMOOIS TO WIN PACO RABANNE ULTRAVIOLET.. IT'S PRELOVED ITEM WE JUST LET IT GO FOR FREE..HEHHE... IT S ALSO OPEN TO UR LUVLY READER.... BUBYE