Monday, June 13, 2011

Doa Buat Anak

Assalamualaikum...

Menjalani kehidupan yang agak sibuk...mencari nafkah untuk anak-anak sekaligus harus hadirkan diri untuk anak-anak juga.Tak mahu rasa penat melayan apa sahaja okesyen untuk anak-anak. Tiada apa yang lebih membahagiakan hati saya selain dapat menggembirakan dan membahagiakan mereka.

Sesibuk mana, tiada apa yang lebih penting selain berada disekeliling anak-anak. Saya hampir tidak memahami ibu-ibu yang sanggup meninggalkan anak-anak tidak dibawah jagaan mereka walau apapun alasan yang ada. Justeru bagi seorang wanita sejati usia yang berlalu itu sebagai sia-sia tanpa anak membesar didepan mata.

Sekalipun tak sempat memasak juadah istimewa kerana banyak menerima tempahan kek, alhamdulillah saya tetap cari masa untuk meraikan besday imran di sebuah restoran baru-baru ini. Imran seorang anak yang boleh diharap dalam apa juga pekerjaan. Selamat Hari Jadi Imran...semuga dipanjangkan umur, murah rezeki dan sentiasa mendapat rahmat dari Allah. Amin...


Tiup lilinnya...tiup lilinnya...tiup lilinnya sekarang juga....sekarang juga .....Potong kuihnya...potong kuihnya...potong kuihnya sekarang juga...sekarang juga...(nada lagu hepi besday versi indonesia)

Happy Birthday Imran 14




Kek pavlova yang saya bake dan potong di restoran....





Imran dan Hadi








Hadi yang sedang memasang api lilin....






Alisya dan budak demok yang teruja.



Kami-kami jer....Liana, Hanis, Hadi, Imran, Alisya, Kak Nani dan budak demok...







Menunggu makanan....dah lapar.....









Hadi melayan budak demok yang tengah sombong






Budak demok ni memang sombong kalau Alisya ada di situ.......









Dia cuma nak Alisya jer.....





Alisya jer......




Pizza untuk demok....



Memang berselera....


Pavlova...untuk demok....


Bila dah kenyang and buhsan ...buruk perangai demok....terus tak nak dah duduk situ lama-lama...nak orang semua bangun dan belah dari situ.....





Buat-buat histeria pengsan merajuk sebab kami masih tak bangun dan beredar....biar...tak kuasa saya nak melayan....


33 comments:

Cik Puan Nurul said...

demok yang bambammm dan comel lagi banyak songeh dan lucu jugaa..hepi belated besday imrann..

shukrin farahdiba @ ceklala said...

demok yang memang comel!!

besday sy kelmarin takde pun sesi potong kek or mkn kek walau secubit pun :(

Cik Eka said...

selamat hari jadi imran..hehehe

IDA JALAL said...

macam anak saya masa kecik2 dulu...berguling atas lantai tu tanda protes no. 1!

Siti Hajar Masri said...

mcm2 budak demok tu..;p

NenekPenne said...

boleh dilayan tapi jangan dilayan sangat2...mengada betul la demok ni...tapi tetap cute... :P

missbby said...

Happy Belated Birthday Imran..dan sangat comel budak demok itu...:)

Nur said...

auntie nani..Hadi tu siapa? haaa... bf baru hanis ye? :) hensem la aunty!

O'gosh said...

aaa...geramnya

kakchik@ella said...

kelakar la demok tu kak.

zuwaidah said...

cute lah....ni betul2 tidur ke atau buat "angai" (perangai) nih hehehehehehe comel lahhh

haiqal said...

siapakah hadi?jeng jeng jeng.

sharEna said...

x pernah lg makan parlova..mcm sedap aje T_T teringin pulak

azrinna said...

Happy belated birthday Imran. Memang comel budak demok tu....

~Siti Hajar~ said...

Hpy belated bday Imran...sedapnyer kek..

Alahai budak demok bt2 histeria, klu camtu pya comel org bukan marah geram lg ado..geget kang..haha

eyqakahkah said...

demok comel!!!

hadi mesti bf kek nis kan auntie...

sesuai ngan kek nis...

hepy bufday imran....

kakchik@ella said...

Akak, serius terliur tgk pavlova yg penuh stroberi tu. mengancam!! mcm tuan yg buat dia jugak. hihihi.

Oyis said...

salam kak nani, kalo x keberatan mohon share doa utk anak2 bole? Alhamdulillah, anak2 kak nani semua menjadi. happy bday buat Imran.

ummi_khalish said...

aslmkm kak...slalu jenjln je...hrni nk komen...demok yang comel,bambam... kek yang nmpak yummmy(nk ckit,kak?hehehe) n Sanah Helwa Ya Akhi Imran.....:-)

Siti Nur Amirah said...

;') comeynye dak demok...untie..mke imran dgn hadi mcm nak sama..;')

Cahaya hidup said...

kak nani, rabu mlm ni amik yummy pavlova lg yer...semua kat umah saya ni suka...saya lagi suka bila drg suka...btul la kata kak nani..makin sunyi dah umah kak nani tu...

Peri PiA said...

selamat ulang tahun :)

itulah keistimewaan indonesia,ade identiti sendiri.lagu b'day tu mmg pia suka..menarik

nak kek

*tertanya2

PINATBATE said...

Selamat hari jadi Imran ,semuga jadi nak soleh.

D'lla said...

sweet.heppi birthday boy :)
ishh2..karenah btui dia tu..kelakar pulak

bintangjauh said...

Salam Ratuku Nani, sampaikan salam mesra dan ucapan ini kepada anakanda Imran ya, Joyeux anniversaire semoga diberkati diatas segala niat dan doa -doa dari Mama Imran nan mithali.

Salam manis manis madu.

Rineldi @ Ineld said...

salam,

puan, salah satu sbb mengapa sy setia membaca blog puan, hanis dan anak - anak puan...sebabnya ialah budak demok tu....chumel ssgt..saya nak bagi cadangan nnt bolehlah tak puan satu post yg special ttg budak demok....cute je dia...brangan2 plak saya nak anak chumel mcm tu..

aizeepesona said...

demok mmg comel tp tulah....


kuat merajuk..hahaa..!

.Nora Kacak. said...

sapa hadi? wahhh

aidaRupanzel said...

masih tak tau lagi...demok tue anak sape???huhuhu kepohhhh =.=

shiqin said...

alaai, Hadi tu dah tentu lah si buah hati Hanis.
kan.. hehehe

Cik Eka said...

hadi msti bf hanis..weeeeeeeeeeee

Zizie Saref said...

Salam kak nani..

sy ni silent follower kak nani..sy nk nk tau la..pavlova 2 kek ape??menarik gile nmpk..

zz

liyana said...

hepi belated bday imran.. smoga sihat & gembira selalu ^^


p/s: semalam sy terserempak dgn hanis + hadi.. phewitt