Wednesday, March 31, 2010

Si Kecil Yang Keras Hati


Wah anak dara kesayangan saya ni dapat pandai cari job sendiri. Susah payah telefon dari sekolah semata-mata minta izin untuk pergi ke sekolah semula pada jam 2 sebab katanya, ada budak dari u datang nak cari sapa-sapa pandai berlakon."Ma...boleh tak nanti alisya pergi sekolah pukul 2, sebab ada budak u datang nak cari budak-budak pandai berlakun."



Minggu lepas saya dapat email dari Hanis yang tawarkan dia pergi audition untuk suara kartun animasi. Tapi bila Hanis tak boleh pergi, dia suruh saya bawa adik-adik dia pergi audition tu. Masa tu memang sibuk sangat tetapi saya untukkan juga masa pergi menghantar anak-anak untuk audition tersebut. Lepas mengandam kakak Cikgu Yati dari Klang untuk makeup bertunang terus ambil Imran yang bersekolah di Victoria Institute, then ke Cyberjaya untuk audition tersebut.



Saya tahu Alisya ada bakat. Masalahnya dia ni tak da confident. Terlalu pemalu. Tempohari sebelum masuk studio tu..menggenang airmata sebab tak mahu masuk studio untuk audition. Puas saya memujuk...keras betul hati dia...memang tak mahu. Dia duduk tepi dinding luar studio tu menangis-nangis. Saya katakan alisya ada bakat, cubalah. Dia tetap tak mahu sambil menggelengkan kepala dan menggoyang-goyangkan badan tanda tak mahu. Bila tengok dia macam tu saya rasa geram dan saya pun kata' ee alisya degil woh....kecik lagi pun tak nak dengar cakap mama'.

Lepas tu bila kami semua dipanggil masuk, daddy dia pun beritahu director tu yang alisya bagus english dan minta dia cuba suruh alisya audition. Dia setuju dan pada permulaan nampak malu-malu dan kekok. Lepas beberapa minit, keyakinan dah mula datang, terus dia melakonkan suara watak kartun animasi itu dengan baiknya.

Semalam saya dapat panggilan telefon mengatakan dia berjaya ke final audition dan hari ni pula dia volunteer untuk uji bakat jadi pelakon tambahan untuk projek budak-budak u mungkin.

Bila dah pecahkan ais barulah dia rasa yakin dan sedar yang dia sebenarnya ada bakat. Mudah-mudahan dia berjaya ke peringkat seterusnya dan berjaya mencipta nama di atas bakat terpendamnya selama ini.Insyallah.

17 comments:

abang ensem said...

ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi.

abang ensem said...

ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi.

nama saya Rai said...

comey alisya..

Unknown said...

Hrp2 bakat terpendam alisya tu akan timbul & bw tuah...

Gd Luck alisya!

Cik Fasyareena said...

bgs alisya..

hanis ngn modelling..alisya lak bidang ni plak..

good luck alisya!

Hanis Zalikha said...

GEMUK COMEL

Hanis Zalikha said...

GEMUK COMEL

nino mok said...

saya doakan alisya berjaya kak.
kak nani, kaklong dapat mrsm muar daftar 12/4.

mukasurat17 said...

cantek makcik make up kan... nmpak natural and simple but gorgeous. ^^

semoga makcik pjg umo, sehat, kuat, dan pjg umo..^^

coz sy nak cop makcik jd mak andam sy. haha *berangan*

p/s: bape RM upah make up??? haha *berangan lagi*

Brenda B said...

Oh, congrats aunty ;) Hopefully she can go far.

nama saya Rai said...

comey alisya!

mamashasha said...

To alisya, congrats dear..kecik2 dah wat side
Income tau ..bagus anak2 akak ni..hope
Anak saya juga begitu.

Hidayati Farhan said...

Kak, nanti ms kenduri bsr bwk la alisya ni skali. hehe.

-Yati-

Zareda Norman said...

go go for alisya

Drama Mama said...

congrats and good luck alisya!

alisya ni comel macam mama dan kakak2 dia jugak ya :-)

Zira Abu Bakar said...

admire ur family la sis

Farah Wahida Hany said...

laa aunty ni audition utk animonstar eh?haritu ratna pun nak pegi aufition tu last minute ada kerja tak jadi.heh.kawan2 punya tempat kerja tuu :) goodluck utk si kecik ni :)