Thursday, October 13, 2011

Puteri Bongsu

Assalamualaikum,

Happy Birthday To You...Happy Birthday To You...Happy Birth To Alisya..Happay Bithday To You...Semuga Alisya panjang umur, murah rezeki, berjaya dunia akhirat..amin ya rabballamin.


12.10.2011 fuh lagi cantik nombor berulang besday Alisya kali ini...Alhamdulillah Alisya mencapai 11 tahun..Dalam semua anak saya, Alisya yang paling muda sudah earn income. Tak sempat buat kek untuk Alisya. Sibuk sangat..esok pun Alisya seharian ada BoBoBoi shooting dengan Majalah 3. Hari Sabtu pula harus menemani Imran shooting iklan TESCO. Maka weekend ini insyallah barulah saya bawa anak-anak celebrate besday Alisya dan Hanis di Luar...mungkin tengok wayang atau pergi Redbox.

Weekend lepas, seronok sungguh menghabiskan masa menemani Alisya shooting filem kru production yang bertajuk 29 February, di Taiping.

Saya tak tahulah anak orang lain. Anak saya memang nampak jakun sebab happy sangat bila dapat duduk hotel. Masuk jer bilik hotel, excited semacam...yeayy..."tido hotel'. Tambah bila saya tanya menu apa nak order dari room service.

Habis semua menu di sebutnya dengan satu nafas...heh..Kadang saya seronok melayan dia orang bila tengok dia orang happy sangat. Saya tanya apa nak order...bila tengok harga menu pulak tak da lah mahal sangat....

Petang tu sampai jer bilik hotel..saya dan Alisya terus tak turun-turun dah. Apalagi bila dapat tahu time shoot Alisya ialah keesokan harinya jam 5 petang. Sebelum naik crew production ada bagi tahu dinner dia orang akan hantar ke hotel.....tungu-tunggu tak da.....saya dan Alisya pun ...apa lagi godeklah menu paling menggoda....

Rupanya waktu sarapan pagi di coffee house lobby Hotell Traders, Kamunting Taiping baru kami tahu yang crew dah datang hantar makanan untuk dinner tapi disebabkan tiada siapa yang turun ke lobby maka makanan tak dapat di edarkan. Tak mengapa Alisya lebih suka yang saya order dari room service...bagi dia enjoy sekali sekala.








Rib Eye yang berharga rm29 boleh tahan combinasi dan rasa.

Aircond bilik hotel ni sejuk giler tapi ada hati Alisya nak order banana split..tapi dah habis maka order sundae pun jadik,..

Sukalah Alisya tu...bila waiter hantar makanan yang meriah macam nih..

Pineapple Fried Rice rm 10








Antara menu sarapan pagi di cofee house lobby hotel.....

Dah 11 tahun...pejam celik pejam celik....terasa baru jer tengok Alisya pakai baju kindergarden hari tu....

Lunch kami di bilik hotel...chicken chop rm 15

Rojak buah rm7...walau crew production ada menghantar makanan untuk tengahari tu...ikut jugalah kehendak Alisya yang teringin nak try chicken chop pula.



Sebenarnya mata dah ngantuk tu...bila siang suruh tidur tak nak!!!

Edry sedang mengarah dari monitor.....

Verandah rumah agam Pegawai Daerah yang tidak diduduki lagi...

Mujurlah ada lampu terang benderang oleh kru production, kalau tidak memang kawasan rumah yang terletak atas bukit ini scarymary...

Rumah agam yang kosong memang menyeramkan...

Shooting Alisya bersama kanak-kanak lain yang sedang duduk di taman sambil bernyanyi...

Sumpah menyeramkan...tiba-tiba saya terkucil..jebat.....lalu saya berjalan arah ke rumah agam ini..bertanykan pada budak-budak crew..tandas mana....dia orang tunjuk..tuuuuuu...dalam hati saya...amboi jauhnya kebelakang...saya beranikan diri...sambil membaca selawat....nak baca ayat kursi...macam bila dah takut..tak terkeluar dari mulut....mata memandangkan jugak sekeliling..ada sebuah rumah kecil yang diterangi lampu dari dalam rumah...saya fikri ini tentu rumah orang yang jaga rumah agam ini....selepas keluar dari tandas...tiba-tiba saya terkejut ...hah....bila terserempak dengan kucing hitam pekat tiada satu pun titik putih pun betul-betul berada di atas tangga  di tepi saya memandang saya dengan tajam..saya berjalan selamba sambil menaiki anak tangga..sekali lagi menoleh ke arah kucing hitam itu....kucing itu masih memandang tepat ke arah saya tanpa sedikitpun berganjak dari situ....kali ini saya terus berjalan..walhal niat tadi nak tegur kucing tu seperti yang saya buat selalu iaitu..'ai sayang buat apa tu'.....

Rupanya ketika saya bersembang dengan salah seorang watak extra iaitu penduduk tempatan situ mengatakan rumah ni 'keras' sebab dia yang semalamnya shooting waktu siang..balik rumah terus pegang anak...lalu malam itu anaknya menangis tak henti-henti sehinggalah bibiknya menyuruh dia mandi dan letak anaknya di tepi kakinya agar air mandiannya mengenai anaknya itu. Selepas tu barulah anaknya berhenti menangis.

Waktu itu saya diam sahaja..tidak berani untuk bercerita dengan sesipapun tentang kucing hitam yang saya lihat tadi..sehinggalah sampai di rumah baru saya bercerita.

Alisya dan kanak-kanak lain sedang menjalani latihan menyanyi beramai-ramai

Kena pakai baju kurung ni...untuk watak zaman 50-an...polka dot....

Bandar Taiping yang mula diintai malam...







Suka tengok  perkataan..Larut, Matang dan Selama...teringat baca buku sejarah sekolah menengah dulu.

Bandar yang didampingi bukit bukau.....

sore yang damai........

Remy Ishak yang sedang di dandan rambutnya untuk kelihatan lelaki di zaman 50-an

Bila terpandang di saya teringat aktor the ROCK.

In person....agak peramah



Amboiiii......akazzz!!!



Alisya dan Jasmine....jasmine yang  baik dan berbudi bahasa....

Amboii akakzzz!!!!


Gambar yang last ni biasa saya letak gambar pembaca blog yang saya temui...

37 comments:

Hudalatip said...

wahh akakz...i jeles u dapat jumpa remy ishak..haii terubat rindu, ahaks! Nampak kurus eh remy ishak ni...Alisya shooting filem eh kak?

Filla said...

hamboiiii hahaha.. sonoknye gi taiping yeh.. nanti movie dah tayang, inform tau.. nak gi tengok Alisya ;).. happy birthday YAYA...

Farah Ikin said...

Salam kak nani

Seronok nyer berjalan ke taiping..teringat kembali kenangan saya semasa menetap di sana satu masa dahulu..mmg bandar kecil yg mendamaikan...sooo peaceful

pandai Alisya kecik2 dah berlakon..hp bday, good luck all da best

~~~silent reader

ateh said...

wah, blog akk dah bertukar kaler la.. :) best kan g taiping.. i missed taiping very much...

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

penatnya la kan akak menunggu anak shooting..saya selalu sampai tersenguk2 mengantuk...:)

esmiera said...

huhuhu serius scary betullah kak... fuhh kalau saya dah lari dah tgk kucing tu... huhuhuhu

Unknown said...

wah..happy besday alisha ngan hanis....

Azleen said...

OMGGG!!!!!! KAK NANI....... bestnyer alisya berlakan dgn hero pujaan hati saya.... Remy Ishak!! tidaaakkkkkk......... untunglaaa dpt bergmbr dgn Remy... suker suker suker dgn REMY.. ensem!!!!

Deceptive said...

wow...akak dah ibu merangkap manager sekarang. cayalah kak.

ceklala said...

heppy besday alisya! :)

Mak Izz said...

happy birthday alisya! amboi.. manisnya k'nani dgn baju kaler rainbow. remy ishak tu dlm gmbr tak nampak handsome pun. x sbr tunggu filem ni keluar, nak tgk alisya :)

FaznFaz said...

arrrgggghhhh!!!!! remy ishak..... bisa gugur jantung gue!!! kalau akak jumpa lagi, kem salam eh???? (gila ayat gedikssss!!!)

Cik Bambam said...

ahhh..remy ishakkk!! <3

aNIe said...

Happy Birthday to Alisya... dah jadi bintang sekarang dia ye...heheheh...

Nani pun sibuk lah... anie yang sorang ni pun tak tahan nak melayan...penat...sedangkan rekoding 2 kali je seminggu...tapi dia dah kepenatan balik sekolah pagi .. sekolah agama... mak dia pun sama kepenatan jadi drebar...hahahah

Mymie Sein said...

wahhh arini besday alisya ye kaknani?
heppy besday alisya..semoga kamu menjadi anak yang menyenangkan hati orang tua mu..adek2 akak kirim salam yaya boboi boy..hehehe//

Zareene Saifuddin said...

Salam kak nani..
seronok kan pegi taiping... saya & hubby pon suka holidaying kat taiping tu.. dapat pi makan mi udang mak jah kat kuala sepetang.. and hotel favourite hubby is Flamington Hotel.. cantik.. modern deco and bilik leh request taiping lake view... harga makanan pon reasonable macam traders hotel jugak..

Ibu Comel Sedunia said...

amboi2...mmg kenangan terindah la. Suka tgk alisya..kirim salam kat dia ye..nanti sy follow her blog

nooreen said...

bile k.nani bercerita psl tepeng, rindu ati nk balik tepeng terus membuak2..tapi sejak opah meninggal 3 thn lps, sy dh jarang balik sana dah...balik pon bile raya or kenduri ajerr

WH said...

wahhh!!! remy ishak ! jleznyer.... tp muka remy nmpk len ble buat rmbut tegak.. huhuhu

Bintangjauh said...

Salam Ratuku Nani, Puteri bongsu bermata galak begitu ayu rupa-paras Alisya, Joyeux Anniversaire buat Alisya yang menawan semoga bintang-bintang bergemerlapan akan terus bersinar-sinar menjulang tinggi menemai di-sepanjang hari Alisya dengan sejahteranya.

Ya ampun Nani ... bertuah sungguh dapat menyaksikan shooting-acting secara "live" gitu! Tapi Ratna tidak kenal actors dizaman sekarang.

Salam manis manis madu.

lily lotus said...

bertuah alisya :) mmg scarylah sis tgk rumah agam tu. berani diorang shoot kat situ..

twayblade said...

saya org taiping. seronok saya baca akak tenang di taiping. sbb mmg itulah sifat sebenar bandar tu..menenangkan. lagi satu, of course laa edry shooting di taiping. bini dia kan org taiping. rumah DO yg atas bukit tu, pagi2 tempat org joging. sgt bes. udara segar. sambil joging boleh dgr bunyi singa mengaum dari dlm zoo. menenangkan.

terima kasih sbb enjoy di taiping.

Ku Marissa said...

baru puas hati baca entry kak nani..suka sangat blog kak nani :)

Dinas Aldi said...

Happy birthday Alisya! Makin manis nampaknya Alisya sekarang. Seronok la Alisya muda lagi dah ada banyak pengalaman.

farhana said...

Suka tengok mata Alisya. Cantik!
Happy birthday. Moga dimurahkan rezeki dan diberkati Allah =)

Anonymous said...

nampak mcm couple lak bile tgkp gambo dgn remy ..nmpak sebaya pun ye gak..

Mrs & Miss Vanilla said...

Alamak Nani, kalau I agaknya, keras nak cari toilet kat rmh cam tu... kecut perut...

Seronok betul tgk gmbr yg u post kan tu. Kita yg blh nak join ni, tumpang semangkuk happy...

NaniRostam said...

Salam...memang seronok bercuti-cutian kita kat Taiping. Bandar damai dan indah dengan tinggalan sejarah..di apit bukit bukau yang menghijau...insyallah satu hari mesti datang lagi...

Terima kasih juga buat jasmin..yang audition Alisya dan edry yang menyediakan transport, hotel dan makan yang sedap2.

Cuma belum berkesempatan pergi makan mee udang dan kuew teow doli seperti yang disarankan oleh seorang kenalan.

rintzpalil said...

Bila Kak Nani masukkan entry ni terasa mcm saya sama2 kak nani berada di 'tempat kejadian'. Menikmati keindahan kota lama yg semakin pupus ditelan waktu.

Cik Puan Nurul said...

humangaihhh yaya....
wahhh remy ishak kelassss ko mariah!
nampak akak makin kurus la meskipun pakai baju jalur2 pelangi melintang..
cam sebaya je ngan abam remy itu huhu

rintzpalil said...

Cik Puan Nurul,
Bab Kak Nani nampak sebaya dgn Remy Ishak tu saya setuju.

Fina said...

Salam aunty..dah lama jadi silent reader aunty...kagum dengan cara aunty menguruskan rumahtangga, dengan masak, baking and all.. :)

aizeepesona said...

terima kasih yer kak nani...kerana sudi berkongsi pengalaman manis akak ni...

Mak Wardah said...

Puan Nani,
u punya time management bagus sangat, camne anak u tak jadi someone. Bertuah dunia ni kalau ada 1000 orang macam u. Happy Birthday Alisya.

U ngan Remy tu dulu classmate ke? Cam sebaya aje...U ajarla remy to grooming ckit.

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

nampak kak nani sebaya remy isyak hikhik

aliya mansor said...

salam aunty, kalau nak sewa dulang..dengan saya pon boleh..tapi tak payah sewa lah..pinjam je..sebab dulang tu, memang family saya punya.. dulang hantaran biasa jelah... hmmm..alas je tak ada...kalau nak canopy plak,saya kenal orang yang buat sewa canopy tu..dalam rm300 1 canopy,siap dengan meja,scallop,kerusi semua tu.. ni number hp saya 0136186940-alia-

aida4eva said...

welcome to taiping :D
seronoknya jadi anak wayang kan jalan sana sini :)

http://aida4eva.blogspot.com