Tuesday, August 9, 2011

Tangga Kambing





Assalamualaikum..


Ni waktu lepas sahur...saya pun menyambung baca emel...balas emel....isi borang pos laju.....catit list kuih buat you all yang dah bank in duit. Kalau ada sesiapa yang rajin nak double check samada saya dah tulis list kuih you all order call lah saya sekarang ya. Mana tahu duit dah bank in list kuih tak catit lagi.

Sepatutnyan saya tak catit nama kalau belum bayar kerana dikhuatiri termasuk dalam list kuih nanti...kuih ada,orang yang order tapi tak bayar akan ada peluang besar tak kan follow up untuk ambek...huhu..

Ok just nak syer apa saya buat seharian berlalu. Lepas sahur saya tahan mata untuk jangan tidur...lepas tu nak solat subuh punyalah berat...orang kata bulan puasa setan kena ikat tapi kenapalah dekat nak syuruk baru dapat lawan malas solat subuh.....astaghafirrullahalazim.......

Kalau hari biasa saya masih steady walaupun tidur 3 atau 4 jam satu hari tapi bulan puasa pantang jumpa tempat nak landing kepala pasti terlelap...nak kata tak cukup tidur setiap hari jam 12 lebih dah selamat dah.....




Ok yang ni adalah model untuk surat khabar kosmo.Surat khabar kosmo call saya minta saya jadi makeup artis untuk model diaorang maka inilah aktiviti untuk slot harian saya. Suratkhabar yang ada model ni keluar hari isnin depan ni. Jangan kata saya naya orang tunjuk gambar sebelum mekap rope tepung gomak...model tu sendiri suruh saya tangkap gambar dia masa sebelum mekap ya....walau dah tepek fondesyen .



Almaklumlah saya ni malas nak buat profile-profile ni...cuma nak fokus mekapkan orang jer...maka selalu sangat terlupa nak tangkap gambar sebelum dan selepas mekap...tapi yang ni dah buh fondasyen dah baru teringat...so cakap dengan model tu alamak lupa nak tangkap gambar sebelum....then dia kata tak pa kak tangkap sekarang pun ok jer.....



Ok dah siap........jelita kan...






Lepas tu sibuk dengan order, kek dan biskut serta mandikan arissa dan chacha, bagi dia orang minum susu, bagi dia orang makan belen-belen makan sahur...naseblah korang,rumah ni kalau tak puasa cuma dapat makan nasi dan lauk belen-belen sahur tadi sebab memang dari anak-anak umur 6 tahun semua berpuasa...so aku tak biasa masak untuk orang tak puasa dibulan puasa.....huhu..







Lepas tu macam biasa...pergi berniaga bazaar raya shah alam....telekong handy yang cinonet yang boleh letak selamba jer dalam handbag lepas tu bila balik kg ke gi rumah orang ke...boleh terus guna untuk solat tanpa perlu ada beg telekung lain yang terpaksa pegang dan sering buat kita malas nak hangkut sini sana....pun saya jual di bazaar ni. Sapa-sapa nak order online....harga rm55 termasuk kos penghantaran sila emel saya di shinarostam@yahoo.com









Lepas tu macam peniaga-peniaga uptown lain, buka puasa pun kat tapak gerai...saya dan ira iaitu kakak pada zaimah viruspadu.










Seharipun saya belum lagi berbuka di rumah......hari-hari di sini lah tempat saya berbuka puasa...



Tiba-tiba teringin nak buka puasa makan masakan Kelantan kat RESTORAN HASAN AYAM KAMPUNG....bluweeekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

ayam busuk pun sanggup dia jual....tengok sket punya lebam warna ayam tu...patutlah masa beli u terbau busuk semacam.....ingatkan bau minyak gorengan ke hapa....





Sumpah rumah ni sejak kebelakangan macam tempat kucing beranak...tapi jaguh ni jantan ya tuan puan...tukang menyibuk memang ramai di sini......selain Arissa dan Chacha...terlanggar-langgar saya dibuat nya...ngikut jer mana orang pergi....







Baru ni TROPICANA RESORT GOLF CLUB buat buffet dengan juadah yang sungguh menggugat iman....maka saya sungguh berbesar hati membawa Imran, Hafiiz dan Alisya bersama Ela dan Aiman berbuka bersama-sama....tapi ya Allah...kus semangat ramai nya orang....bayangkan 1000 lebih tetamu untuk buffet begitu...ke ramai mungkin sebab saya promote tak tahulah...tapi memang kena duduk kat tangga kambing la....nak makan kena berjalan nunnnn saujana mata memandangkan...letih den....kalau lah tahu dia buat macam tu...tak lalu den nak poi.




Bila dah ramai mengalahkan kenduri kahwen orang nak berbuka makan serentak makanya.....minum dan makan pakai gelas dan mangkuk polistrin lah jawabnya...apa ke nama makan kat hotel kalau macam ni.....sama jer cara saya makan berbuka puasa kat gerai jual baju saya di bazaar setiap hari huhu...atau mungkin up sket sebab kat gerai saya minum pakai cawan plastik bukan polistrin.....



Bila dah jauh sana jauh sini maka banyaklah benda tak dapat dijamah....ini yang tak puas hati ni nak kena jugak bawa anak-anak gi buffet lagi sekali...







Satu jer yang best tempat ni...kalau parking jauh dia orang bawa kita naik shuttle sampai ke lobby.....yeay...















20 comments:

Puan Eka said...

auntie tak pernah buka posa kat umah lagi???

siannya auntie...

ermmm ayam busuk pon jual..dah la rope lebam semacam....eiiiiiii

takpe auntie,bawak dorang berbuka lagi tempat best lepas ni..hihihi

Misz-ella said...

Jom kak .. one more round. tempat lain lak.

kemma said...

kak nani...siyes cantik giler akk make up.berkenan sgt tgk kaler lipstik tu..untuk bibir yg lebam sesuai ke kak..pasni akk bgla tips memilih lipstik.tq kak

Su Hana said...

salam kak, nak bgtau saya try buat puding karamel ptg semlm..menjadi tau...sedap plak tu..tenkiu :)

Rosniena said...

jom buka kat hotel istana..selesa dan sedap..:)

Unknown said...

akak jual apa lagi kat bazaar tu..ce promote gerai plak...mana tau..kang sanggup plak saya datang terjah shah alam tu semata2 akak..haha

viruspadu said...

sian kak nani :(

sian jugak akak2 saya kat booth yang takde peluang berbuka puasa rumah mak.

Selamat berpuasa kak

shiori_LA said...

kak nani...telekung yang handy tuh ada macam colour ye? kain dia camner ek....jarang tak? ke ok kainnya?

ummi_imani said...

kak nani..post la gambar telekung kecik tuh..
lg satu, akak masih jaga budak demok 2 org tu ye..just wonder mana akak letak dorg time akak lari sana lari sini..

Filla said...

kak nani, pegi je balik kedai jual ayam busuk tu.. bagitau dia, ayam tu busuk, dia tanak bagi duit balik pon takpe janji dia tau ayam dia busuk! eishhh sakit hati betul peniaga yang tak alert.. kita nak bagi orang makan, bagi lah benda elok.. orang bayar!! eh, ter emo plak.. hehe

Suriada Sulong said...

salam kak nani.., nak tnya kat mana kak nani niaga telekung? sy duk shah alam. mmg nak cri telekung jenis tu utk stanby dlm handbag.. sy duk shah alam . nt nk dtg kdai kak nani. blh email tak kt mana tmpat kak nani.

shinar_nuriman@yahoo.com

terima kasih.

rintzpalil said...

Mekap Kak Nani memang cantik. Saya ingat saya sorang yg sibuk, rupanya Kak Nani lagi sibuk. Apapun saya percaya, sibuk itu rezeki.

Rozita said...

Kak nani ni memang super woman la...Gigih mencari rezeki. Keep it up kak !

Ish ish ish...dahsat betul peniaga yang jual ayam busuk tu.

Unknown said...

kak nani, if i nak mekap for event or wedding , how much do u charge ye? I have a wedding to attend 18/9, nak try jugak mekap2 cantik sket if affordable :)

NaniRostam said...

Kalau makeup untuk event, fotoshoot,konvo saya caj rm150.

Unknown said...

ok thanks for your reply!insyaAllah nanti saya akan call untuk book ur time :)

mekar semilu ezalia said...

salam kak,
fyi,
tropicana mmg served 1000 pax per day pada bulan ramadhan dari sejak beberapa tahun dahulu..
mmg mcm kenduri kahwen tp kire murah la nk compare tmpt lain

NaniRostam said...

Memang agak murah...selain daripada tak semua makanan dia 'terasa' apa yang tak best ialah tak selesa bila terpaksa berjalan terlalu jauh nak mengangkut mangkuk pinggan berjalan.Bukan mengah akibat kekenyangan makan...mengah sebab banyak berjalan....

Lagi satu teringin bebenor nak rasa jam tart dia tiba-tiba datang balik dah habis....section tu pun dah tutup..huhu....memang tak da top up...begitu juga dengan buah-buahan dan yang lain-lain.

Puan ApasH said...

Salam,

Kak Nani kalau makeup saje2 (wedding adik), kak nani charge berapa ye??

Mak Wardah said...

Gorgeous dari biasa tranformed to jelita...