Wednesday, August 24, 2011

Assalamualaikum,

Apa khabar semua....macam mana persiapan raya....raya tahun ni pasti meriah kan...balik kampung tak? Seronok dapat berhari raya di kampung kan...maklum lah kebanyakan generasi seangkatan berasal dari kampung...wak asil balik asal...macam mana bandarnya kita...desa juga tempat kita berfeeling-feeling terkenangkanya apatah lagi bila dengar lagu 'dendang perantau'.

Kalau saya, paling suka dengar lagu satu hari di hari raya lagu raya m.nasir. Mungkin masa tu saya baru nak kenal remaja. Berhari raya sebagai remaja adalah saat paling indah. Maklumlah masa tulah kita pandai berkawan-kawan. Saling kunjung mengunjungi...memang nostalgia bila ingat semua tu...maklumlah nanirostam ni berjiwa senti mental penuh kedesaan. Amboi tak nak kalah...sebut..kedesaan...yalah sedap sikit didengar berbanding kekampungan.

Sebelum balik tu...apa-apa yang belum dicolect...sila lah collect. Kalau collect semua siap-siap tak perlu berlast minute. Janganlah on the way nak balik baru nak buat semua tu. Apa kata tak da buat apa tu terus selesaikan itu ini. jadi bila balik kampung tak da lah banyak tempat nak menyinggah. Eloknya balik kampung biarlah bertolak dari rumah terus menuju destinasi. Jika amalkan begitu pasti perjalanan lebih teratur dan tidak memenatkan.

Sebenarnya saya berharap kepada sesiapa yang order kuih daripada saya, di minta segera mengambilnya agar dapatlah kiranya saya membuat sedikit persiapan untuk menyambut raya. Selagi seluruh ruang rumah penuh dengan kuih maka, niat untuk mengemas sentiasa terbantut. Tak tahu nak kemas yang mana dulu...tak tahu mana nak mula dulu.

Lagi sekali saya menyeru kepada sesiapa yang ada membuat tempahan kuih raya walaupun belum membayar deposit...diharap dapat mengambilnya kerana saya telah tersilap memasukkan nama mereka yang tidak membayar deposit ke dalam list kuih. Rupanya bila mereka menempah tanpa membayar deposit, mereka akan segumbira hati buat tak tahu selepas itu dan akan mengubah fikiran untuk membeli kuih raya di bazaar atau jalan TAR.

Maka terjadilah kuih raya tidak bertuan. jadi sesiapa yang ingin membeli secara walk-in datanglah ke rumah saya atau menalipon saya di 012-3959779.

Kepada sesiapa yang sudah membayar dan belum mengambil, sila lah telefon atau datang ke rumah saya secepat mungkin.


15 comments:

Yuyu Zulaikha said...

saya nak beli kuih raya tu.. tapi saya takde transprt nak g sana.. sobbsobb.. dah la saya orang Langkawi.. nak balik dah T_T

Nadiah said...

Salam Kak Nani, sy nadiah dr bangi. Mlm td g amek kuih raya kt umah akak. Spai2 je kt umah sy, trus x sbar2 nk rase kuih akak..sume sedapp2, favourite sy sunny crunch . mmg marvellous ! thanks akak !

Love ur service and kuih =) hehe

Miss AnisSensuous said...

Kalau rumah saya dekat2 dengan umah aunty,esk gak sy p beli.xde arah jauh.hmm. xpe2.1 day insyaAllah :)

rinkume_zi said...

salam,
kak nani, ada jual kat bazar kak nani kat shah alam tak?

rinkume_zi said...

salam,
kak nani, ada jual kat bazar kak nani kat shah alam tak?

NaniRostam said...

salam semua....

ceywie mungkin ada mungkin tidak...tapi kalau betul betul nak datang rumah...kat bukit jelutong jer dekat giant sec 13 juga...tak jauh pun...

am3thyst said...

Salam aunty nani..
Pagi Ahad hari tu saya dtg collect cookies.
Tak sabar sgt nk rasa, buka puasa mlm tu terus sy ngap semua jenis.
SEDAP! LAZAT! saiz pun besar. pastu appearance pun mmg sebijik yg mcm aunty tunjuk dlm blog ni..
Rasa menyesal pulak beli 5 balang jee. wuwu. Thanks aunty!! :D

Mak Wardah said...

Rezeki Ramadhan tu puan Nani, ALhamdulillah.

Misz-ella said...

dah collect .. dah "add on" pun. hihi.

natsfins said...

sumpah sedap x tipu...bayangkan sambil menaip sambil menelan air liur ni...

Unknown said...

Tifa dah makan biskut kak nani masa berbuka tak sabar nak tunggu raya . Sedapnya.

hikmah* said...

kak nani,

kalau ada org xdtg collect bolehla jual kat saya ye. office saya dkt bomba bkt jelutong jek. tahun ni saya kerja sampai 29 ogos ;)

teringin nak rasa kuih akak ;)

-Hikmah-
0192132261

lily lotus said...

sabar jerlah main order tapi takmo bayar. insyaallah ada tuannya tu nanti,hehe

Afra Yuri said...

Dah ambil. Thank you Aunty! :)
http://www.afrayuri.com/2011/08/kuih-raya-aunty-nani-rostam.html

LINA EVERLYNN said...

balang puteh tu macam umh lina jgk.kiki..beli kat SSF yer kak nani ;p