Thursday, February 4, 2010

MOTIVASI DIRI

ANDA LAHIR BULAN DISEMBER



Sangat setia dan pemurah Bersifat patriotik Sangat aktif dalam permainan dan pergaulan Sikap kurang sabar dan tergesa-gesa Bercita-cita tinggi Suka menjadi orang yang berpengaruh dalam organisasi Seronok didampingi Suka bercampur dengan orang Suka dipuji, diberi perhati...an dan suka dibelai Sangat jujur, amanah dan bertolak ansur Tidak pandai berpura-pura Cepat marah Perangai yang berubah-ubah Tidak ego walaupun harga diri yang sangat tinggi Benci pada kongkongan Suka berlawak Pandai buat lawak dan berfikiran dengan logic.See More

Saya tak tahulah orang lain yang lahir dalam bulan ini. Tetapi kalau dengan diri saya hampir seratus peratus tepat. Saya tak tahulah macam mana Dato Dr Fadilah Kamsah buat kajian, tetapi sikap dan perangai saya memang bertepatan seperti ciri ciri diatas.

Sebenarnya bagus ambil tahu tentang kajian bijak pandai tentang sikap dan karektor kita melalui tarikh lahir atau sebagainya.

Bila kita lihat semua yang positif dalam diri kita, ianya merupakan satu semangat untuk kita terus jadi positif Kalau kita lihat ada unsur-unsur negatif dalam diri kita, pasti kita akan cuba mengatasi kekurangan itu sebaiknya.

Ini juga merupakan satu motivasi untuk kita menempuh kehidupan ini dengan rasa bangga, ceria dan gembira. Dengan itu segala cabaran dan dugaan yang mendatang pasti jadi mudah untuk kita lalui kerana kita kenal segala kelebihan dan kekurangan kita.

16 comments:

♥Azie♥ said...

bulan 8 ker aunty lahir..hurmmmm..macam ada persamaan...

NaniRostam said...

Azie...bulan disember. 28hb.

♥ Ummi Hanie ♥ said...

akk 28 disember..sy 28 september..hehe xtanya pun nak bgtau kan...
betul tu kak,kajian dr.fadzilah kamsah ni mmg hampir 100% tepat..dahsat yer
hmm..sesekala mmg kena puji diri sndiri jugak sbg motivasi,kalau asik mengutuk diri je,lama2 hilang keyakinan diri..

abang ensem said...

28 ke??? Saya lahir sehari sebelum 28 tapi bulan Jun la... hehehe

Zareda Norman said...

kak nani

ini dilihat secara rambang tapi melalui metafizik, kita boleh lita kekuatan dan kelemahan kita melalui tarikh lahir.. nak cuba??

dlhde6 said...

setuju dgn pn...motivasi penting utk meningkatkan keyakinan diri
saya lahir bln mac...yg sy takut sy ada sifat pendemdam...sama spt ramalan dr fadzilah...cam ner nk bersihkan hati...

Kedai Print Murah said...

Saya pun lahir bulan 12, pun rasa hampir 100% betul..

MaS PuTRi said...

My baby also born on Disember. Hopefully she's become a good and multi skill woman like u, auntie =D

Chit Ana said...

yang pasal bulan april xde ke auntie

aness~ said...

salam..auntie,
erm..nk tanya sket..tp xder kaitan dgn tajuk entri..
teringin lah nk bli kek coklat tu...
tp sy kt kelantan;(
sday sday...T_T

ira said...

salam kak.. sy dh follow kak.. akak igt lagi tak ira yg pergi beli kek kat umah akak bulan 12 tahun lepas? anak saya suka sgt kat kucing kak.. pastu kak ada bagi sy dua batang ice cream jelly yg sedap smpi terbayang2 smpi skrg :) adeh.. laparr..

mamashasha said...

kak nani...kita serupa...karektor yg lahir bulan december ni....sy 10hb kak... sgt setia...ermmmm lagi satu sy ni muka nampak garang tp sensitip kak....selalu menjadi org penting since zaman sekolah & universiti...

i am Rinanda said...

hi auntie. i'd like to order ur delicious strawberry chocolate cake. penah makan sekali. :)

how shall i make the order? kene call auntie ke atau boleh email je? thanksss auntie

mummy Darin said...

saya juga bulan Disember... 11 hari bulan

"deKuin" said...

aunty,i pun lahir bulan disember..
semua yang aunty tulis tu mcm 100% tepat pasal saya!! :)

ザ-sylver-shooter said...

orng kate disemberians ni hensem2/cun2 belaka..entahla..orng kata..
btw disemberians ruless!!! :P