Tuesday, January 11, 2011

Bila Stroberi Tak Da Dalam Pasaran Ada Orang Rasa Kecewa. Saya Minta Maaf.

MK~ROSE said...
Akak.. hari ini kwn2 sye ada membeli Choco moist cake dari akak sempena hari ulangtahun sye dan mkn2 di ofis.. tapi mereka dan sye sgt kecewa dgn hasil kek tersebut. Kami mengharapkan sapuan pes strawberry dan buah strawberry segar.. tapi apa yg kami perolehi adalah kek yg hanya ada grated coklat yg seciput, sugar paste flower yg sambil lewa dan bukan seperti yg digembar-gemburkan di blog ini.. dahlarr pulak tu harga sama RM70 (dah naik RM10).. sepatutnya kalau tiada segala kejadah strawberry tuu.. harga tak payahlah sampai RM70.. kalau kami tahularr mahal mcm tu yg xde apa baik kami order disecret recipe jerr.. dahlarr jamuan kami tu dihadiri oleh pengurus besar, naib presiden sykt.. memang malu dan terkilan.. mcm ni larr jadinya klu nak tlg org melayu.. selalu aje 'take for granted'.. akhir kata semoga memperolehi keberkatan rezki.
January 11, 2011 1:47 AM

Assalamualaikum...


Hari ni first time ada orang marah-marah kecewa dalam comment saya kerana kek saya tak da buah stroberi. Sebenarnya dah dua minggu setiap hari saya menghabiskan masa dan minyak kereta semata-mata nak mencari buah stroberi di merata tempat. Malangnya tak ada. Walau macamanapun dalam bancuhan kek memang ada pes strobery. Sebenarnya saya cuba buat yang terbaik untuk kek saya. Saya cuba hias dengan benda lain.

Walau harga stroberi mahal saya tetap akan adakan. Saya minta maaf pada MK ROSE atas ketidak puasan hati beliau. Tetapi kalau betul...tak perlu babitkan nama melayu ya. Saya tak ada sebarang niat dan tujuan menipu sesiapa.

Harga saya naikkan kerana terpaksa sebab saya perasan duit collection saya menjual kek tak berubah kerana asyik berpusing buat modal....cocoa powder dah naik rm 18.80 sekilo, gula, susu, cooking coklat.gas memasak semua naik.

Walau macamanapun berat kek saya tetap dalam lingkungan 2 kg atau lebih dengan harga rm70.

Anyway terima kasih kerana pernah sudi jadi pelanggan saya. Saya minta maaf. Kalau tak puas hati boleh telefon saya dan ambil balik refund. Kek tu saya halalkan.Insyallah.

76 comments:

A.s.t.i.n.a said...

Sedih... ade juga ke sanggup maki segala....

AZFAR said...

mak nani kadang2 kita cuba lakukan yang terbaik untuk memenuhi sesuatu perkara...tetapi tak semua yang kita lakukan itu dapat diterima oleh org lain...mungkin orang lain tak tahu perkara disebaliknya...dan cara mak nani berterus terang memang terbaik... :D

Miss Layaleya said...

salam..

2 hari lepas sy br je beli stroberi kat cold storage alamanda.. ada yg korea & yg cameron nyer. tp jauh la sikit dr tmpt aunty..

anyway, kuatkan hati ye... jgn give up.. aunty dh bt yg terbaik, tp kalau org dh nk "bising", nk buat cmne kan.. sabar ye:)

{ finieViolet} said...

sabar ye kak nanie.. dugaan dlm berbisnes..

mmg strawberry susah nk dapatla..td pegi giant sebiji pun x jumpa...alahaii..

cik suka senyum said...

hampir sume barang naik harga skrg..ermmm terpakse kene hadapi dengan hati yang sakit..

Gerb said...

Biasalah, bila kita terkurang sikit kecoh sekampung.Kalau kita terlebih ,takde pulak nak canang sekampung kan.

Cik Puan Nurul said...

nampaknya kena cari cameron highland ko stoberi tuhh..biasakkla dugaan dlm berbisnes bukan senang nak puaskan hati org

Unknown said...

Aunty : jgn kecik hati atau sedih ye.maklumlah kita ni manusia.bila yg kita nak x seperti yg dihrpkan, sesape pun akan mrh.mungkin next time klu strawberi hbs, aunty inform dulu ke kat org2 yg order.tkt dorg slh phm n kt aunty mcm2.ape pun aunty jgn putus asa..ada masanya Allah nak uji kita.mungkin hr ni aunty sedih, tp sape tahu esok aunty gembira.

Faz.M said...

siang tadi blog Puan Nani masuk dlm WHI...tgk x????

As-Salahuddin Smart Tahfiz School said...

salaam k.nani,

kat jusco skg tgh promosi strawberry korea sempena korea fair! byk sgt strawberry tapi tak pasti sesuai ke tidak dengan kek tu.

Misz-ella said...

aaaaarrr?? nape ni kak? nnt cite eh. tekejut ela ni.

Zira Abu Bakar said...

Biasa la kak dlm berbiznes ni customer always right. Kita sbg bizwomen kena sabar je kak. Anggap dugaan nk berjaya.
Kdg2 sedih jg melayu yg cube nk naik dlm biz kdg2 dilayukan oleh bangsa sndr. mcm mn la nk maju.
Ape pun hrp MK ROSE tu berniat utk memberi kritikan yg membina kpd akak.

Emma said...

terkurang takpe, cuma maybekena bagitau awal2 so customer x terkejut masa terima..sungguh pon..saya pun jenuh cari strawberry susah akhir2 ni..

Fie said...

x pe aunty, kalau hilang sorang pelanggan, x makna hilang semuanya..:)

Anonymous said...

saba la aunty. dugaan idop. kte mmg tak dapat puaskan ati sume org dlm satu2 masa. sabar je :p

Unknown said...

Agak kasar komen dari MK Rose. kot ye pun tak puas hati hantar la email ke hape tak perlu di post sebagai komen di post yg tade kena mengena dgn choc moist die order tu.

apepun aunty nani ttp cool. Allah je tawu niat kamu. truskan usaha aunty! ramai y sokong aunty kat sini!;)

NaniRostam said...

Salam. Saya tak tahupun blog saya masuk WHI. Tiba-tiba tghari tadi Hanis call tanya..ma tengah buat apa tu...tengah tanam cili...tak tengok TV3 ke.blog mama masuk WHI. tak bila? sekaranglah....saya pun pecut campak cangkul...on TV cari channel...la..tak sompek den.dah habis...hehe.


Tulah silap saya termiss nak bagi tahu tentang stroberi tak da hari ni...tapi yang lain memang saya dah bagi tahu...cuma untuk MK tadi saya parutkan dark cooking coklat bubuh extra white cooking coklat dari german yang Hanis bawak tuh...dan hias dengan sugar paste...berat saya lebihkan dengan ganache coklat yang lebih...sungguh saya memang susah hati kebelakangan ni bila stroberi susah nak dapat.

Tetapi so far untuk semua customer saya tak pernah misskan stroberi kecuali bila tiba-tiba tiada musim dia untuk berada di pasaraya berdekatan.

Saya rasa mungkin faktor cuaca...atau ramai dah suka beli stroberi maka kebelakangan ini susah betul nak dapat dikebanyakan pasaraya.

Ada red velvet tu saya sanggup beli roses semata-mata nak hias bagi cantik walau tak leh makan..

Siap ada customer saya cari sendiri stroberi untuk hias kek tu hahaha.

Anyway saya ucapkan terima kasih pada semua pelanggan saya di atas sokongan anda. Sokongan anda adalah semangat untuk saya meneruskan perniagaan ini.Insyallah.

Dinas Aldi said...

sedihnya bila sampai tahap kena maki hamun gitu. takkan la tak boleh tanya elok2, kita pun manusia biasa yg penuh kelemahan, bukan sempurna pun.

azlina aziz said...

Kak, kalau rumah saya dekat area sana, memang saya akan order kek choc moist + stoberi dengan akak. Sebab teringin dan terliur sangat nak makan. Tak kisahlah, tak ada stoberi pon, janji sedap kan. Tapi apakan daya. Jarak yang jauh. Nak pos pun...huuu

AZFAR said...

komen mak nani mcm boleh buat 1 entri baru....hehe

Anonymous said...

teringin nak rasa kek akak tu..

ferus said...
This comment has been removed by a blog administrator.
nas said...

biasa la k.nani dlm bisnes x semua org suka..tapi dgn pgalaman mcm ni kita akan mjadi lbh baik n dapat belajar dari pgalaman tu...k.nani try buka tonton if nak tgk WHI tghari tadi.. :) blog k.nani n hanis sure masuk WHI..coz pcetus kegilaan blogger...apapun nas doakan bisnes k.nani makin btambah baik n bjaya..

Tuan Din said...

kadang2 Bangsa kita terlalu mengaggungkan bangsa lain.. kalu dengan bangsa lain kena cekik darah, kena sembelih depa redho or diamm jer.. kalu bangsa sendiri??

Tuan Din said...

opss.. one more.. kalu nak cari strawbery auntie try pergi dekat P.A.S ada di groundfloor dekat stage tu... or setiap khamis petang pergi ker pasar malam jalan telawi bangsar... yg ini terbaik dari ladang...

The Trendsetters said...

Kak Nani,bg saya MK ROSE tak maki or hina kak nani.sebagai pelanggan dia berhak rase kecewa sbb tak dpt seperti yg diharapkan.cume yelah,kata2 dia agak keras sedikit (faktor kecewa menguasai diri) cume lain kali kak nani kene inform awal2 tentang ketiadaan stawberi supaya takde org kecewa.

tak apa lah..ini hanye sebagai dugaan.kak nani strong kan.sy tak menyebelahi siapa2 tapi sebagai org luar sy phm perasaannya..

NaniRostam said...

Terima kasih semua. Saya amat hargai sokongan anda semua. Saya cuma manusia biasa yang tidak sempurna.

Buat Mk Rose : Tulah sebab saya elak untuk buat delivery...sebab yang telefon orang lain, yang menerima orang, yang komplen orang lain...bila nak terangkan pun tak tahu kat sapa.Kalau datang collect kat rumah memang saya cuba terangkan. Saya cuba sangat cari stroberi tu sampai last minute sebab tu tak dapat nak bagi tahu awal-awal kerana masih sedaya upaya mencari lagi...sepanjang pergi hantar ke sunwaymas tadi singgah tesco dan giant tapi malangnya tak da jugak....

Tuan Din : Itulah kata-kata dari suami saya tadi. Kerana dia kenal dengan pengasas secret resepi. Seorang yang bukan bangsa sendiri.

Blogger Mommy said...

asam garam dlm dunia membaking. moga kak nani terus sukses.

cik suka senyum said...

taniah blog aunty masuk whi..:):):)

Cik Nadia Bayu said...

salam kak nani.

1st time komen kat blog kak nani. memang sblm ni just jadi silent reader je. memang minat blog kak nani ;)))

moga kak nani terus sukses. :)


http://nadiabyu.blogspot.com

Lunia said...

mane ade manusia yang tak penah buat silap.. :)

masing2 dengan reason masing2. tapi perlu kene cara. bukan semua orang reti untuk bagi 'kritikan membina'.

mungkin pelanggan tu sepatotnye kene bertanya dulu ape sebab barang yang dapat tak seperti yang sepatotnye untuk beritahu kak Nani yang sememangnye dye tak berpuas hati dan dapatkan jawapan dari kak Nani instead of just tros2 tulis semua detail kat comment tu.

cadangan dari saya, mungkin lepas nie kalau tak ckup bahan, kak nani boleh contact si pelanggan dan tanye sama ada dye okay ke tak bahan tu tade (tapi ganti dengan yang sama value) atau dye nak jugak stroberi tu. haa kalau dye ckp tape, tade la kak Nani nak kene susah2 cari ;)
saya pon teringin nak order dari Kak Nani nie. dah bosan makan secret recipi. tunggu mase je bile ade event penting. rumah dah kire dekat dah. hehe.

marina anakcikbob said...

kenapa komen MK~ROSE all the best kena ada ''??

'all the best'

adakah dia mendoakan yang sebaliknya? keji!

marina anakcikbob said...

ooo... baru tau.. MK rose terer masak.. hmm.. dia xnak kalah la tu.. sabar je la ye untie..

Tuan Din said...

kalu dah berniaga nie kena telan semua kerenah & ragam coustemer...

shidaidris said...

biasala tu adat berniaga kak nani, kita kena hadapi sebab ragam orang macam-macam. tapi yang penting kak nani sentiasa jujur dan berikan yang terbaik....i luv ur blog n serious one day nak try masakan kak nani

AsyuraRahman said...

salam perkenalan kak Nani.

saya ara dari gombak. 1st time rase nak kumen. slalu duk bace je :)

Saya percaya kritikan mcm ni akan membakar lagi semangat akak supaya lebih kuat dalam perniagaan akak.

Caiyok Caiyok kak Nani !!!
positif and positif.


http://rarapunyebelog.blogspot.com/2011/01/semalam-itu-indah-part-2.html

Bintangjauh said...

Ratuku Nani, la barulah betul, disini ingin Ratna BintangJauh (une étoile lointaine, promote diri lagi)memberi tips buat Nani untuk menyenangkan lagi organisasi bisnes Nani. Problemtic strawberry: beli terus dari penjual sebenar yang menanam strawberry - express dari C-Highland dan sediakan pes strawberry seperti jam dan refigeratekan (buat banyak-banyak) balangkan didalam bekas-balang jam atau apa sahaja bekas balang kaca yang sesuai dan sterilizedkan balang-balang tersebut sebelum digunakan dan pes strawberry boleh disimpan dalam masa 6 bulan lamanya. Jangan risau pes strawberry masih tetap segar seperti baru dimasakkan. Cekalkan hati, lumrah berbisnes banyak duri-duri yang menyangkut dan tercucuk. Nanti Ratna telefon sambongan tips. Salam manis manis madu.

Puan ApasH said...

Barang buat kek ni mmg mahal. Bagi org yang tahu beli kek je dan tak pernah buat mmg susah nak paham. Nak kek sedap mesti guna bahan2 yg berkualiti. Kalau setakat beli bahan2 murah mana nak dpt rasa "rich" sesuatu kek tu kan.

Sabar ye Kak Nani..adat berniaga..

Cik Puan Kocik said...

Salam Kak Nani...

Sabar! Asam garam berbisnes mcm inilah. Tak semua pelanggan berpuashati dgn kita wpun kita tlh cuba yg terbaik! Semoga akk terus berjaya

PertMuffin said...

sabar la kak nani... saya pun pernah kena lagi teruk dari akak.. saya kena maki semata2 charge RM5 untuk penghantaran kek yang jauhnya hampir 25km dari rumah saya.. cuba dia datang sendiri pick up kat tempat kita, agak2 lepas tak duit minyak RM5?
balik2 salahkan cara melayu meniaga..
kadang2 tak paham, kalau sesama bangsa dia bukan main berkira dan mengata.. kalau bangsa lain buat dia tak kisah pulak kan? hmm...

Anak Wak Mail said...

lepas ni aunty tanam pokok strawberi kat belakang rumah je..hehe

sabar ye,ujian dr Allah..=)

NaniRostam said...

Salam.Terima kasih kawan-kawan blogger diatas kata-kata semangat dari anda semua.

Dari pengalaman saya, susah melayu nak meniaga dibumi melayu sendiri. Akan sentiasa ada rasa hasad dengki dan tak puas hati serta suka menjatuhkan bangsa sendiri.

Mengenai stroberi memang saya ada buat pes ready stock. Tetapi kalau dalam jangka masa yang agak lama bila tiba-tiba bekalan dari cameron highland tak datang maka stock pun habis.

Seperti yang saya iklankan...kek dihias dengan buah stroberi segar pasti customer mahukan seperti yang digambar. Stroberi segar hanya bertahan satu dua hari sahaja. Maka saya perlu mendapatkannya setiap kali ada tempahan. Walau ada ketikanya stroberi tiada dipasaraya berdekatan tetapi saya cuba dapatkannya walau terpaksa ke KL dan beli yang import.

So far alhamdulillah saya deliver seperti apa yang saya iklankan. Cuma dalam seminggu ni saya dah cuba mencari terpusing-pusing tetapi ramai customer saya yang budiman boleh terima.

Dan saya boleh terima kalau ada customer tak puas hati dan kalau mahu refund balik saya boleh refund. Yang membuat saya terkilan bila ada customer seperti MK Rose.

Hanya kerana saya tak dapat provide beberapa biji stroberi tetapi dalam komplen dia menyebut ketidakpuasan hatinya tentang...harga rm70-80...sedangkan kek saya hanya berhara rm70 dan berat yang lebih 2 kg....menyebut bangsa melayu take for granted...sedangkan saya adalah bangsa melayu..menyebut tentang grated coklat yang seciput...sedangkan saya bubuh lebih dark and white cooking coklat yang import sebagai menggantikan stroberi yang tak da...sebut tentang kejadah...sebut tentang lebih baik pergi kedai kek bangsa asing...sebut tentang dia malu sangat dengan ceo dan orang-orang yang amat disanjung itu...seolah-seolah kek yang jual itu sangatlah buruk rupanya dan teruk rasanya sehingga dia merasa seolah-seolah saya sudah menjatuhkan airmuka dia begitu sekali.

Saya tak tahulah kalau anda seorang yang kebal hati dan suka menghukum orang begitu dan merasakan apa yang dikomplen oleh mk rose sebagai membina dan ikhlas.

Filla said...

kak nani, hurmmm.. berbisnes ni kan, kita kene sengih je sampai telinga... saya pon selalu sangat kene ngan customer yang mcm-mcm perangai.. pening okay.. tp nak buat cemana.. layankan jugaklah.. kalau ikut hati memang boleh blah lah nak byk cekadak... tapi bila dpt customer yg baik hati, terus saya sejuk.. hehehe.. takpe, semoga kak nani tabah slalu.. adatlah, kita nak cari rezeki ni memang bukan senang.. tp bila berhasil rasa lega sgt.. syukur sgt... so, HIDUP KAK NANI!!! ;p

Hanis Zalikha said...

HIDUP KAK NANI!

Tiba-tiba Hanis panggil mama 'kak'. Rasa muda x10 tak?

Sabarlah kak. Eh sabarlah mama. Tulah orang suruh naikkan RM80 degil. Setakat balik modal pastu kena layan banyak ragam isk isk.

Eh tak patut komen camni eh? Bahah.

nas said...

K.nani manusia seperti MK ROSE tu x perlulah k.nani ambil port sgt coz dari smlm n pagi ni nas nmpk dia jenis manusia yg x reti bbincang n sentiasa mcari masalah n salah org n jenis fikir diri sendiri...biarkan dia dengan dunia dia yg senget sbelah tu...ALLAH TU ADA N MAHA ADIL..IF KITA HILANG SATU YG DATANG PASTI BERIBU PADA KITA BILA KITA JUJUR...ALLAH ITU MAHA MGETAHUI...Insyallah akak akan dpt seribu kebaikan dari satu keburukan yg org beri..NAS AKAN SUPPORT K.NANI..YG PENTING BIAR BANGSA KITA MAJU DIBUMI SENDIRI...jgn jadi bangsa yg hanya tahu kipas punggung bangsa lain akhirnya maruah n negara tergadai..x perlu patah semangat dgn kritikan sbaliknya jadikan ia batu loncatan utk bjaya..nas dah biasa dgn manusia mcm ni coz nas juga dalam dunia perniagaan..dunia consultancy mcm nas lg mcabar manusianya..SABAR YER KAK.. :)

Anonymous said...

ehh saya paham sgt perasaan cari stoberi but x jumpe2 tu sbb dulu nak buat stoberi trifles utk office (dpt recipe kat sini hehe) tapi dapat jumpe sekotak yg alaaahai comel2 je stoberinye, jadinye nampak laa mcm kedekut

kena la paham kan, stoberi bukannye tanam blkg rumah ... ishk

GadizGula said...

salam aunty Nani ( nlh panggil aunty x ni? ;D)

saya sgt adore dgn hasil kerja aunty walaupun saya x berpeluang lg nak merasa ( insyaallah one day).

pasal stroberi yg bbrp ketul tu saya x amik pusing asalkan kek tu mmg sedap. buah tu sebagai mencantikkan muka sedangkan dlm kek tu sendiri dah ade rase stroberi yummy. harga sgt berbaloi dgn berat 2kg++ hanya RM70 ~ sgt2 worth ok!

agree dgn statement melayu susah nak cr mkn kt tmpt sendiri sdgkan kita bertungkus lumus nk served better as much as we can. yg penting kita punye product HALAL dr membeli product terkenal yg x tentu HALAL atau x (yg diclaimed sedap sgt walhal kek tu x fresh sbb tersimpan lebih seminggu)

ape2 pon saya doakan aunty Nani akan lebih murah rezeki lepas ni.. ;D

Idayu Suraya said...

aunty....kalo nak cari stroberi try tengok kat bangsar ni ha...banyak stroberi lagi kat pasaraya TMC atau Bangsar Village....saye selalu beli stroberi kat sini jarang habis...stok sentiasa ade....nak murah sket tgk kat econsave...

Suraya said...

ha ha xbleh blah komen hanis...

Tuan Din said...

oklah tu.. since MK Rose pun dah re koment & cam cooldown elohlak kita anggap perkara ini selesai...
pada Mk Rose... saya cadangkan anda perhalusi cara Komen membina & cara komen Menghina... semoga kelak anda lebih dihargai...

Pada Auntie Nani... Andai MK Rose memohon maaf & mengakui itu teguran membina dari dia, anggaplah beliau kurang menguasai susila Melayu dalam membuat teguran membina...

Saling bermaafanlah kita semua termasuk komentor2 semua...
Maafkan saya yer MK Rose & k.nani...

AQisH said...

kak..saya teringin betol nk rasa kek akak ni..bleh delivery kat opis i ni ker hehe ;)

jadikan komen -ve tu sbg pembakar semangat akak utk membaking lg..klu betol² sincere bleh je emelkan komen personally..x perlu nak buka aib org komen dlm komen box kan..tepuk dada tnya iman..

btw ari tu akak kata nak wat kelas kan..bilalah agaknye eh..nak gak join kelas akak tu..

Unknown said...

teruskan berusaha aunty! jgn sebab sorang customer aunty rs down oke..;) aggp je tu satu cbrn dlm dunia berbisnes ni. kalau langit cerah slalu pn tak besh gk kn so sesekali msti ad mendung n hujan. eh kn da mengarut2 perumpamaan tu hehe.

aizeepesona said...

tp kiranya kak nani ni jujurlah erk..sbb kalau kak nani tak nak publish comment tu pon bolehkan? sbb semua comment akan sampai pada tuan punya tanah dulu..betul tak ?

Hani said...

Salam. 1st tinggal komen ni. eh bukan komen pon cuma nak tulih sket jer.

kak nani dok bj kan? jln apa? hani teringin nak order cake red velvet tu. ingat besday feb nanti nak order. kat opis ni pon ramai suka makan kek, before this order SR kat d pangkin tu je.

betol le strawberry susah dpt, kat mydin pon takde. dh cuba gi econsave kg melayu? segi?

Hani, Sime Darby Pavilion

dalin said...

kak..apa2 pun i love u jugak.. hahaha.. biarkan dorang semua..janji niat akak baik meniaga carik rezki halal utk anak2..janji akak cantik (tetiba) bye take care
-saya yg selalu lewat-

lily lotus said...

aishhh ada yg jenis melenting padahal taktahu pokok pangkal cerita. sabar sis...

cham's said...

w'pun dah mlm..kita tetap cuba sedaya upaya nak tanam pokok strawbery ni! manalah tau esok masak ranum bleh bagi MK ROSE makan puas2.

tak mati pun jadi MELAYU tak makan strawbery tu semata2 nak keji berbakul kaaan?

kalo pokok strawbery tak tumbuh esok...harap2 tumbuh straw pink minum air pun ok gak :)

DewI haTi said...

kecoh je..MK rose nie..pasal kek pon nak marah2 n memburukkan org melayu.kenape bila org melayu berniaga ade je salah..kalau bangsa lain??xsedap pon beli jgk kan??xpayah la besar2 kan benda kecik..even bos u ada dalam majlis tu..dia makan ke strawbery tu???apepun..k.nani sabar ye,.dugaan je tu..heheh

bibie_suke_sukun said...

fuh...fuh....tu lah manusio....macam2....bukan nak tanyo ko apo..maen serobu yo..payah gak cam neh...

Unknown said...

amboi de nak pes stoberi byk n buah wif RM70 on 2kg cake??W T Frust sy!sy pon selalu amik order kalo 2 kg tu RM70 tak balik modal taw..so sy mmg amat memahami Kak Nani sbb mereka ni mmg tataw sape yg untung sape yg rugi di sini even homemade cakes. Kalo beli kedai pon lom tentu dpt fresh n jumlah de aaaaamatla ciput.Neway sabarjela kak..ni mmg sbhgn dugaan org berniaga!

AZFAR said...

redho je la... cam gitu lah ragam manusia... tak semua ok belaka... idop mak nani!!! :D

AZFAR said...

Mak nani kena tambah ayat lagi tu kat banner kek coklat tu... cthnya "tertakluk kepada terma dan syarat" (kih..kih...bukan-bukan..) "jumlah stoberi dan harga kek mengikut barang mentah dipasaran" (barulah pelanggan yang cerewet tak sentap kui..kui)

john n amal said...

auntie2, saya still rasa nak beli kek dgn auntie bila saya da keje. sebab kek auntie nampak sedap gilerrrr :D
*komen xde kena mngena dgn tajuk auntie ;)*

Natasha said...

Kak Nani, saya ada suggestion..why not minta Mr Khairi beli strawberry & pes at Cameron..hehe..Seri Iskandar & cameron tak jauh sgt..dlm 1 & half hour je..x gitu Khairi?? jgn marah okay!

Btw,nak memuji ciptaan Allah, K.Nani memang anggun sangat2. Semoga Allah memberkati segala urusan K.Nani sekeluarga

aNIe said...

Nani...your cake...sentiasa sedap and its finger lickin good... setiap kali dpt rumah you...kek you memang superb... pedulikan MK tu... sajer nak cari publisiti murahan...

-atiQah- said...

emm..sabarlah aunty..biasalah tu kita sebagai service provider..

sy pun ada jual homemade chocolate kecil-kecilan. kerja sampingan sambil belajar, mmg susah..tapi seronok..selalu je kena maki walaupun bukan salah kita..

pelanggan kan, mmg mcm tu..dia fikir duit dia habis, jadi dia nak yg puaskan hati dia.. :)

jadikan semua ni sebagai semangat aunty. sorang pergi, 10 dtg..insyaAllah.. :)

Nani Shahabudin said...

sebagai orang melayu, malu betul baca komen MK Rose. Itu bukan cara orang islam. Itu cara orang yang tak bertamadun! nak komplen pun biar ada courtesy. hairan betul orang mcm ni.

akudia said...

salam akak...semoga akak terus tabah menghadapi ujian ini...
kadang2 walaupun customer is always right, kita sebagai peniaga juga manusia biasa yg mempunyai hati dan perasaan...blajarlaa bagaimana untuk menghormati org lain n meluahkan perasaan marah dgn cara berhemah supaya tidak melukakan hati org lain...jgnlaa disebabkan nila setitik, soal2 bangsa pun dibabitkan sekali...

akudia said...

salam akak...semoga akak terus tabah menghadapi ujian ini...
kadang2 walaupun customer is always right, kita sebagai peniaga juga manusia biasa yg mempunyai hati dan perasaan...blajarlaa bagaimana untuk menghormati org lain n meluahkan perasaan marah dgn cara berhemah supaya tidak melukakan hati org lain...jgnlaa disebabkan nila setitik, soal2 bangsa pun dibabitkan sekali...

akudia said...

salam akak...semoga akak terus tabah menghadapi ujian ini...
kadang2 walaupun customer is always right, kita sebagai peniaga juga manusia biasa yg mempunyai hati dan perasaan...blajarlaa bagaimana untuk menghormati org lain n meluahkan perasaan marah dgn cara berhemah supaya tidak melukakan hati org lain...jgnlaa disebabkan nila setitik, soal2 bangsa pun dibabitkan sekali...

Sheherazade said...

pn nani,pia memang tingin nak order pg mam@#$ org yg mrah2 ckp melayu mcm tu(sorry emo pulak)

saya dok selayang,mcm mane ek?malu/gementar nak kol...pia memang mcm ni kalao org blm kenal lagi hehe..

rase kecut je nak mulakan perbualan(dlm blog xmlau pulak,heh!)

Misz-ella said...

mcm2 la kak. Eh korang sume, gi order kek kak nani. I recommend sgt2.

Not bcos i know her tp sbb kek dia mmg sedap. deco pun cantek. tak rugi beli lah.

Buat yg tak puasati, rambut tak sama hitam, hati dah sah lain2.

@Peri Pia, tkyah kecut2. Kak Nani is a very nice person, i think lepas u jumpa dia kecut tu terus tukar jd kembang. Haha ..

Zainab Amir said...

betul...kekedang yg membeli 2 bila kt letak harga ckp mahal...pd saya kalau nk murah buat la sendiri...

melin melinda said...

for me RM70 for 2kilos cake is so cheap.

Secret resepi tak dapat lah harga mcm ni. Plak tu..not every cake tu freshly baked. hmmm....

bertabah lah Auntie...Allah knows what is the best for you...

satu jari dia menuding pada Auntie, empat lagi jari menuding pada dia...

cheers kak....

dil said...

xpela aunty. orang punye ragam mmg mcm tu. saye pon ade cafe sndr. dalam 10 customer yg memuji, mesti ade sorg yang akan maki2 kte. ktorg trime je la, walau kadang2 sakit hati and rase nak naik kan harga. yela, kadang2 xberbalaoi mane meniaga. sbb mentaliti org melayu kalau makan kfc snggup bayar mahal. tapi kalau makan kedai melayu, mmg kalau boleh nak murah2..

Siti Nur Amirah said...

adat berniaga kan..sebab tu bukan calang2 orang boleh berniaga ni..semoga untie lebih maju..tekanan ekonomi sekarang pun banyak merosakkan peniaga-peniaga melayu kan..barang naik harga..takkan kita berniaga harga sama je..bila mahal orang komplain..