Monday, October 8, 2012

SOLEKAN PENGANTIN 2013

 Assalamualaikum,


Musim orang kahwin. Kali ini  pengantin 2013. Oppps saya bukanlah penulis majalah fesyen pengantin yang nak memaparkan koleksi solekan pengantin 2013. Cuma pelanggan saya yang baru saya solek ini bertunang dan akan berkahwin tahun depan. 2013. Maka saja letak tajuk gempak. Entah nanti dia kahwin ambek saya  lagi entah tidak beriya memberitahu.hahaha. Ok kali ni saya agak rajin untuk spend sedikit masa tunggu sampai majlis habis untuk berfotografi....

Ok Kham seorang doktor. Seorang pelanggan yang paling saya sayangi sebab tak cerewet. Kot sebab dia seorang doktor cuma tahu merawat pesakit dan pasal pasal solekan muka ni dia langsung tak kisah apa yang saya nak palit kat muka dia.

Bila saya tanya, kham nak pakai lipstik warna merah tak? Tengah in sekarang. Atau warna natural sahaja? Terpulang pada kak Nani, katanya. Tapi bila saya palit kan gincu warna merah tak sesuai dengan wajah kham dan hanya menampakkan dia lebih matang dari usia maka saya palitkan gincu merah muda yang melembutkan keterampilannya secara keseluruhan.

Walah saya pun sungguh enjoy mekap muka dia. Palit sana palit sini. Asek dok touch sampai fotographer tu dok tanya dah habis mekap ke...Saya tengok ada lagi setengah jam majlis nak mula, saya tempek lagi bedak, saya shading lagi hidung....

Ok bila dah selesai, saya sepatutnya balik, tapi disebabkan Kham pelawa saya makan dulu, maka saya yang gemar tangkap gambar makanan dan rasa makanan maka, macam orang mengantuk disorong bantal wallah. Memang berbaloi saya tunggu makanan dia memang edap ehmm edap ehmm..mabeles!!!






Terima kasih Kham sebab percaya dengan saya!!!!




























































































































50 comments:

Puan Eka said...

memang cantik dr Kham ni.....

lagi2 auntie nani mekap,lagila cantik...

makanan dia,semua nampak sedap..aduhai lapa

Kniedaz said...

Salam Kak Nani,
Cantik solekan untuk Kham..manis je..
Cik Kham ni pun cantik la..suka tengok gambar2 dia...tahniah untuk beliau ^_^

dhiya' said...

Assalamualaikum

cantiknyaaaaaaaaaa
fuhh :)
natural sgt,i likeeee!

Miss Layaleya said...

Salam kak..

Cantiknya mekap ni.. sesuai sgt dengan wajah kham tu..

achayahya said...

kham ni cantik.. kak nani touch up.. bertambah2 cantik die.. shuke mekap kak nani.. simple but gojes.. :)

peparidsign said...

salam Aunty nani..

Sangat cantik mekap for Kham ni..nampak natural.. u r such a talented person.. pandai masak, mekap,hias rumah, hias diri, bergaya hehehe.. luv so much

mikamusz said...

cantik sangat solekan kham, nampak dia lebih muda. sesuai solekan macam ni utk bertunang, nampak ayu je. congrats kak Nani

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

muka die ade iras linda hashim..cantek..

susumanis said...

oooosemmmmmmmmmmmm la k nani :))

Molly said...

Salam Kak Nani sayang,

MasyaAllah, cantiknya akak make up, seriusssss!!! kalau la saya kenal akak dolo-dolo, 7 tahun yang lepas, confirm saya cantik bila akak make up masa jadi raja sehari. Kagumnya saya dengan tangan Kak Nani ni. Sentuh itu ini, menjadi jer. Sentuh muka, berseri muka....sentuh makanan, lazat menjilat jari....sentuh perabot, kelas pilihan.

Admirer betul la kat Kak Nani ni. Bagi saya kan, akak ni takde cacat kurangnya, semuanya perfect!

Siti Hajar Masri said...

serius cantik..;p

aizeepesona said...

mesti dia sgt2 berpuas hati...!

canteeekk sgt ....

inibelogmamarayyan said...

betul muka dia ada iras cam linda hashim.. chanteknyer kak nani solek..

aizeepesona said...

kak nani make up tu guna produk marry brown ker...?


cantek ar kak....
pandai ar kak nani nie...
suke ar...suke ar

ngee..

mommy yaya said...

lawalah akak make up! gorjeshhh..well, its a very good choice to not to wear lipstick terang merah menyala..but if wear, can..with the songket dress will be nice coz look so classic gituu..

cikji said...

saya sangat jatuh hati dengan makeup natural macam tu, sangat santekkk.

ms kahwin aritu pun sy request dgn mak andam nak makeup natural macam tu jugak.

Unknown said...

fuhyo...kak nani mekap mmg kelas...

Irfa said...

cantiknya dr kham
bertambah cantik dgn solekan dari kak nani ;)

Nadhirah Ahmad said...

Sgt cntik mkeupnye. Knp lh rmh sy jauh d trg...

~Ati_Hime~ said...

Cantiknye!

ddjfr said...

cantiknya!
memang sangat cantik Dr Kham ni.dd sedang membayangkan kalau dia pakai lipstick merah menyala bak kata kak Nani tu..

MasReena said...

Mak aiiiihhh... cantikknyaa.. ginlah style mekap yg saya nak! kahwin nanti jemput kak nani mekap ye!!

MasReena said...

Mak aihh.. cantiknyaa mekap kak nani.. mcm ni lah yg saya nak! kahwin nanti upah kak nani mekap ye

FY said...

berseri2 auntie nani make up kan..gojes mojes lah..

me suya said...

seriously sgt chantek~ hehehe

eira eixora said...

cantik kak nani mekap. nampak natural

ibuhebat said...

cantiknyaaa! Sangat naturale! heheh

kemma said...

cantik sgt...berseri n gojes dr kham..ade iran datin tiara, misha omar pun ada..:)

btw...if sy nmpak entry k.nani sure rse sayang nk baca sbb takut abis..haha..sllnya sy bc yg lain dlu..entry k.nani sy baca last sbb saya nk baca slow2 n hayati..ermmm sayang kt blog k.nani yg best berinspirasi

norhidayu said...

Cantik nya Akak make up... =)

nina said...

cantiknyaaaaaaa..,mekap cantik..:)

SarahZin said...

tip t0p ;) nak jugak ;p

Aisyah said...

ada iras pelakon nad zainal...cantekk..

leeza said...

make up cantik dan simple..
kena dgn orangnya yg cute dan sweet mcm nad zainal

aizeepesona said...


bila yun balik gumah semalam...tergelak sorang2...

kak nani perasan tak? semalam yun nyer comment tu....

produk marry brown...heheee...

Bobbi Brown sbenarnyer..buat lawak seram tol...ngee

norhidana said...

cantik sgt... mmg terus nampak lain dh doc Kham tuh...

aizeepesona said...

kak nani tudung Dr. tu dia beli kat Radiusite ey..

cantek !


*anugerah komen terbanyak untuk N3 kali ini..hahaa

ﺇﺭﻣﺎﻳﻨﺘﻲ ﺇﺳﻤﺎﻋﻴﻞ said...

"kak nani make up tu guna produk marry brown ker...?" aizeepesona

i rasa u nak tanya BOBBI BROWN kan dik. :)

SURIA AMANDA said...

awesome....bestnya..pandai kak nani mekap...sgt2 cantik..

Orang baru said...

Assalamualaikum

Cantik..comel..mcm Misha Omar. Tahniah juga pada K.Nani..

HaNa NyoTa uHArA said...

cantikla Dr.Kham ni.. auntie makeup dia jadik lagik cantik.. muka nampak berseri sgt

Azie said...

Nani, pm me on the make up package.

Pn. Ila said...

ye lah..iras2 Misha pun ada..tapi mmg cantik..orgnya pun cantik dan tambah manis Kak Nani solek. Suka saya tgk..pakaian pun simple, tak lah sarat sgt tapi cantik...(^_^)

mrs kayrul said...

bagus betul sentuhan kak nani nie..memang naik seri nya...harap kalau kham baca entri nie dia akan ambik kak nani mekapkan time wedding nanti...klu x rugi tau coz kak nani mekapkan memang superb

Mîss Rôry said...

cantik :)

sweetazezah said...

salam kak nani..ni baru leh d GELAR JURUSOLEK..buleh namapak MUKAnya D UBAH..mksudnye,bila palit sane palit cni,nmpak cantek&natural.memang berbeza wajahnya sbelom mekap..esshh,ni buat waser mcm nak kawen ni..auuuwww...(kak nani jgn muntah ijo yew)take care sis

Pokok Manggis Depan Rumah said...

selamat pengantin baru.. comel2-comel..

Linda said...

memang cantik betullah k.nani make up!

Princesa3290 said...

ok serious kalau saya kawin ke, hehe, saya nak aunty yg make up kan! :p pretty!!! <3

Princesa3290 said...

ok serious kalau saya kawin ke, hehe, saya nak aunty yg make up kan! :p pretty!!! <3

Unknown said...

Hai. Salam. 2hb may &. 3hb may 2014 available lagi tak? Boleh email quote. amirahlatiff@gmail.com