Thursday, October 4, 2012

Dutch Lady Chocolate Drink, Cuba Rasa!


Assalamualaikum,

Bagi saya hubungan seorang ibu dengan anak-anak akan erat dan penuh  kasih sayang apabila seorang ibu itu tahu apa yang terbaik dan digemari oleh anak-anak.

Di rumah saya selalu menyediakan apa yang terbaik dalam pengambilan makanan dan minuman untuk anak-anak. Kadang kadang kita terlalu  mengambil mudah apa yang anak kita makan dan minum tanpa kita sedari sebenarnya pemakanan dan peminuman yang berkhasiat amat penting untuk pembelajaran anak-anak di sekolah mahupun di rumah.


Apa yang harus kita tahu adalah Dutch Lady Chocolate Drink,  EzyMix mengandungi kandungan nutrisi seperti :


1.    Vitamin B Kompleks  yang  terdiri daripada 8 jenis vitamin B seperti  – B2, B3, B5, B6, B7, B9, B12 and B1  di mana ianya berfungsi untuk menukarkan makanan kepada tenaga agar kita bertenaga sepanjang hari dengan apa yang kita makan. Yalah kalau tiada proses pertukaran tersebut maka walau pun kita makan tetapi kita sentiasa merasa letih dan malas.

Contohnya, vitamin B1 diperlukan untuk menukarkan karbohidrat kepada tenaga, vitamin B 2 menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga dan vitamin B12 diperlukan untuk pengeluaran dan pembinaan sel sel darah merah.

2.     Kalsium dan Magnesium diperlukan untuk pertumbuhan tulang dan gigi agar lebih kuat dan sihat.
3.     Omega 3 & 6  diperlukan sebagai sokongan kepada pembelajaran otak serta menjadi lebih peka dengan persekitaran.

4.     Protein  amat diperlukan  oleh tubuh untuk membina sel sel baru bagi menggantikan yang telah mati agar tubuh terus sihat dan mempunyai  daya tahan penyakit yang lebih kukuh.




Dutch Lady Chocolate Drink EzyMix memudahkan anda menyediakan bekal minuman anak-anak kesekolah.


Jadi setiap hari dengan membawa minuman Ducth Lady Chocolate Drink EzyMix, anda tahu anak anak dibekalkan dengan minuman yang enak, digemari dan berkhasiat.


Alisya happy dan tidak perlu membazir wang untuk membeli minuman dikantin atau di luar yang tidak dijamin kebersihan dan khasiatnya.



Jadikan Dutch Lady Chocolate Drink Ezymix minuman yang enak dan berkhasiat ini sebagai minuman harian ketika anda bersantai dengan anak-anak atau keluarga.


Dutch Lady Chocolate Drink EzyMix, memang lazat…BIAR BETUL..CUBA RASA.
Ok buat sesiapa yang belum tahu atau ingin tahumengenai EzyMix Dutch Lady Chocolate Drink   ini boleh layari (https://www.facebook.com/spread.the.goodness.of.milk/app_141419296001917) Terdapat permainan EZYMIX Party yang menyediakan peluang untuk anda memenangi baucer sebanyak rm50 setiap minggu atau discount vouchers membeli  Minuman Coklat Dutch Lady apabila anda dapat mencapai skor tertinggi


Biar Betul Cuba Rasa!!!


5 comments:

Rosniena said...

heheh khairi pun kena minum

Zharif Azis said...

kalao dah namanya chocolate , semuanya sedap =)

Zulqurnain Othman said...

hehe sekali tgk macam iklan dah.. very nice

Zulqurnain Othman said...

dah macam tengok iklan dah.. by the way.. very nice :-)

❤ (。◕‿◕。) pekjah (。◕‿◕。)❤ said...

tgk iklan aunty nani post..terus tergoda pi beli..

nak review..

rse die too susu sgt..so pde sape2 yg x suke minum susu, mgkn boleh berpk2 utk beli...tp sy minum je sbb sy suke susu..=P..