Tuesday, May 17, 2011

Sunyi

Assalamualaikum....


Sejak duajak tigajak ni saya rasa amat sunyi. Sunyi sangat. Semangat pun hilang. Rasa kehilangan sangat. Walhal tak da pun benda hilang. Masak memasak pun jadi tak lalu. Satu resepi pun saya tak boleh fikir. Buntu. Mujurlah soal makan minum masih lalu. Itu yang paling penting.

Alisya lagilah teruk. Semangat bukan setakat hilang. Pupus terus. Hampir setiap minggu Alisya ponteng sekolah. Makan hati saya tengok dia. Tupun sebab selera makan saya tak pupus...itulah pasal.

Teruk sungguh penangan kami terima bila berjauhan dari Hafiiz. Saya tahu Alisya rindu sangat kat Hafiiz...saya apatah lagi. Setiap pagi Alisya liat nak bangun ke sekolah. Tak bersemangat langsung. Kerja sekolah selalu tak siap. Bila saya suruh siapkan dia kata bosanlah tak da kawan nak temankan buat homework.

Rumah memang sunyi bila Hafiiz tak da. Selama ini kalau saya sakit hati pun sebab kenakalan dia....tetapi sekarang saya lagi sakit hati bila dia tiada di rumah. Kalau saya masak tiada siapa yang rajin sediakan air minuman serajin dia. Tiada siapa rajin keluarkan kucing serajin dia. Tiada siapa mahu gomol kucing macam dia.

Rumah jadi gamat sebab suara saya selalu jerit panggil dia. Sebab dialah satu-satunya anak yang saya gemar betul suruh-suruh. Anak yang suka kena peluk dan cium oleh saya. Mana tak rindu jadinya....

Sebenarnya kalau dia keberatan untuk belajar di asrama maka saya seribu kali berat melepaskannya. Tapi apakan daya...hanya Allah yang Maha Tahu itulah pergorbanan saya untuk melihat masa depan anak saya lebih cerah. Insyallah.

Jadi untuk saya melupakan segala kerinduan itu, saya sibukkan diri dengan segala aktiviti dalam memahirkan diri dalam bidang perniagaan. Saya sekarang sibuk dengan stall air di foodcourt parkson, di The Mall, kursus menjadi makeup artist lebih professional manakala tempahan-tempahan kek masih lagi saya terima.

Tetapi saya semakin jarang memasak bila suami terlalu sibuk bekerja dan bila hanya saya dan alisya sahaja di rumah maka kami sering makan di luar.

Walau dengan tanggungjawab yang berat mencari nafkah untuk anak-anak yang ramai, saya masih ada masa untuk diri sendiri. Sekembalinya dari Bandung, saya dan liana terus ke Simpang Renggam Johor sekadar menemani Liana menghadiri perkahwinan rakan sepejabatnya.

Ditugaskan sebagai pengapit, maka saya adalah orang yang diharap liana untuk menyoleknya agar tampak sama anggun dengan pengantin.


Selalunya saya akan update entri dengan puisi ringkas semata-mata tidak mahu blog ini menjadi sepi.

Kali ini saya ingin mempromosikan diri saya sebagai makeup artist untuk pengantin. Insyallah jika anda semua percaya dengan hasil sentuhan tangan saya, maka saya akan cuba sempurnakan hari indah anda dengan menjadikan anda pengantin paling anggun.

Jadi jangan teragak-agak sekiranya mahukan perkhidmatan makeup artist sila hubungi saya di talian 012 3959779 dan emel shinarostam@yahoo.com







Anggun kan.....




Saya masih percaya pada makeup yang natural tetapi menaikkan seri wajah.






Kadang-kadang ada makeup artist yang syok sendiri...makeup ikut suka hati dia tanpa memikir kan pandangan tetamu yang memandang. Sampaikan pengantin lelaki sendiri komplen bila rimas tengok pengantin perempuan makeup tebal.....








Pengantin dikenakan tol ini mengimbau kenangan lama. Biasalah orang johor kalau bersanding tak sah tak da tol. Tapi kat sini bukan setakat tol simpang renggam, tol machap, yong peng, pagoh segala......kesian pengantin lelaki....lambat benar baru dapat duduk.











Liana yang inesen tak tahu apa-apa ni pun dapat bayaran tol....bukan apa..sebab mak andam tu cakap kat pihak lelaki bayar kat liana baru liana boleh bukan kipas kat muka tu...huhu...














Liana dan ofismatenya Lia.





Ha dah selesai jadi pengapit....balik aku pulak kena drive...huhu...sampai rumah kaki memang tegang...belum hilang penat berjalan sakan di bandung dah kena drive johor kl-kl johor...berasaplah....


















24 comments:

Unknown said...

kalau kak nani dekat la duk ipoh memang iqa dah mintak untuk jadi MUA utk wedding iqa..sangat cantik..naik seri wajah..iqa suke mcm ni dari yg tebal je lebih tapi serinya tak de

NenetPenne (NP) said...

anak u dah cantik kak nani oi..
mekap cemana pun tetap cantik...

Unknown said...

td nampak kak liana kat plaza masalam tgh pilih gelang tangan, hehehe

Sheherazade said...

Assalammualaikum


kat f.court the mall ye pn nani,yg ade kfc cold storage semua tu?

Farah Shahidah said...

untie tetibe sy rase...
kalau untie mekapkan kek na tem die tunang pon okay tau...
untie mekap cantek laa...pndai ikot kesesuaian muke orang tu...heee
tak over sangat..huu

Puan Eka said...

auntie..sabo lah yer..kalo jauh2 mmg cmtu..eka takleh renggang ngan mak..tu dpt keje pun seb bek dekat2..kalo dah kawen mak kata baru leh duk jauh sebab ada suami jaga..... tu yg kalo sehari dua kursus,rasa rindu dekat emak...huhuhu
baru dua hari tu..

ermm cantiknyerrrrrrrrrrrrrrr mekap kekna tu yer

Qiela said...

autie pergi bandung siapa yang guide?

ingat nak pergi jugak., tapi.....tak pandai sangat tempat-tempat dekat sana.. hahahaa...

mamasuri said...

respect sgt kat aunty..kuat mencari rezeki..saya teringin nak buat mcm aunty tapi ntahlha..asyik terbantut jer hasrat ni..huhuhu...

Unknown said...

jelesnya ngan kak nani...dah la cantik..sume pandai...

Izz Latif said...

~hukhuk~
itulah naluri sseorang ibu...
(^-^)
tak boleh berjauhan dgn anak


www.izzlatif.blogspot.com

Annasue'G said...

aunty, saya keje dlm the mall jgk. kalau la saya nak order kek, buleh ke aunty bwk ke foodcourt n saya ambil dr situ? sbb nak ke rumah aunty jauh sgt la pulak.

Misz-ella said...

sian alisya, kan kak. tak pe la kak, lama2 dia biasa.

Siti Nur Amirah said...

untie!!mira booked untie!!boleh tak??tp taw taw lg bile..heheheh;'p tp tak gurau..klu blh nk sgt untie yg makeup..;') insyaAllah taun depan..;') jgn mahai2 ye untie..T_T

Annyss said...

saya pun suka sangat2 mekap..:)

-atiQah- said...

auntie...sgt cantiklah auntie ni..semakin cantik..

Umi Anaan said...

anak beranak macam adik beradik je saya tengok..sama cantik..

cik suka senyum said...

x sangke sangat aunty ni ad banyak bakat...wahhhh baguss sangat..

cik suka senyum said...

senang la anak2 aunty sume aunty yang make up kan jew..

chintaliza said...

hehehe.. lawa lg anak kakak dari pengantin.. hehehe.. salam kenal dari saya..

aizeepesona said...

sy mmg syg mak sgt2 tak bleh dok jauh2..

adik beradik ada 4 orang ..3 drpnya mmg dah beli rumah satu taman dgn mak..sorang lg kat bkt.katil melaka. ape2 hal senang jer..mak call jer dah terpacul...hehe

kalau berjauhan dgn mak ..perasaan mudah tersentuh..

An said...

cantik..boleh la sy introduce kat adik sy kenduri bulan 9 ni... :)

Siti Hajar Masri said...

auntie make-up memg lawa..nnti saya ada dinner ke apa sy mintak auntie make-upkan ye..;p

Siti Lyana said...

pandai auntie isi masa sunyi. bagus la tu... nanti meroyan kesunyian lagi susah... tk care and gud luck 4 ur biz

Kapitlicious Crunchy said...

salam...emm,cantik komen auntie..nmpk cm real je muke...auntie wt makeup pengantin skali ke?