Wednesday, November 2, 2011

Anugerah Illahi

Assalamualaikum.. Dalam hidup apa yang kita mahu? Pasti mahukan apa sahaja yang dapat menggembirakan hati kita. Tak perlu hipokrit bahawa salah satu perkara yang paling menggembirakan saya dalam hidup apabila saya sihat dan cantik.

Siapa yang tak mahu sihat...dan siapa yang tak mahu cantik? Saya menganggap apa sahaja yang Allah bentukkan menjadi tubuh badan dan paras rupa saya...ianya adalah cantik....Justeru itu setiap makhluk harus merasakan dirinya cantik. Seharusnya begitu.

Tetapi ingat..kesihatan dan kecantikan tidak akan wujud tanpa jagaan atau perhatian. Ok stright to the point ya...saya ada mengambil kolagen untuk menjaga kesihatan tubuh badan dan kecantikan kulit wajah. Syukur saya pada Illahi atas penemuan Selain mengamalkan pemakanan berkhasiat seperti buah-buah dan sayur mayur...kolagen perlu sebagai agen anti penuaan.

 Allah ciptakan tubuh manusia dengan kandungan binaan tubuh yang terdiri daripada kolagen. Tanpa kolagen kulit tidak boleh berdiri anjal....dengan maksud tanpa kolagen ...seorang bayi dilahirkan dengan kulit yang lembik dan berkedut seperti seorang tua berumur 70 tahun.

 Dengan ertikata lain kolagen itu sendiri ada dalam tubuh kita untuk menyokong kulit supaya anjal dan cantik. Namun norma alam..perkembangan pesat tubuh badan manusia berubah saat demi saat. Bila menjangkau usia 20 tahun...tubuh mula kehilangan 1.5 peratus kolagen dari tubuh badan. Bila menjangkau 30 tahun tubuh mula kehilangan 15 peratus dari tubuh badan. Bila berusia 40 an mula kehilangan 35 peratus kolagen dari badan kita.

 Maka semakin banyak kita kehilangan kolagen dalam badan semakin kurang agen sokongan untuk kulit jadi anjal. Kehilangan kolagen dari dalam badan manusia bergantung kepada individual. Ada sesetengah agak pesat dan ada pula yang agak lambat. Ini bergantung kepada diet pemakanan, persekitaran dan toksin yang secara tidak kita sedari mengganggu sistem kesihatan tubuh badan.

Terima kasih saya kerana menemui seorang kawan yang memperkenalkan saya pada produk Colagen Dust yang banyak membantu tubuh dan kulit jadi sihat dan cantik. Selain dari penjagaan luar dari produk-produk yang terbaik...kolagen merupakan sokongan dari dalam dan luar yang hasilnya memang menggembirakan sesiapa yang mengamalkannya.

Kalau dulu saya gemar menyapu bedak agak tebal di wajah kini jarang sekali. Kalau dulu saya risaukan rambut yang agak pesat gugur...kini rambut kurang gugurnya...kalau dulu saya sering mengaduh kesakitan di tengah malam akibat kaki cramp kini amat jarang sekali....kalau sebelum ini saya mula risau akan kenaikan berat badan kini saya gembira dengan bentuk badan saya.

Alhamdulillah Colagen Dust yang dihasilkan dari sisik dan tulang ikan tuna oleh sains dan teknologi yang dapat mereliasasikan impian saya selama ini. Akhirnya setelah hampir dua tahun saya mengamalkannya...dan ramai pula yang ingin saya kongsikan maka insyallah segala yang baik selalu saya ingin kongsikan dengan anda semua.Untuk tahu lebih lanjut...sila emel saya di shinarostam@yahoo.com atau telefon saya di 0123959779  Orang yang pertama begitu kagum dan percaya dengan apa yang saya amalkan adalah anak saya Hanis Zalikha. Walau ketika itu usia baru menjangkau 20 tahun namun dia gigih memesan setiap botol colagen untuk diamalkannya. Hasilnya memang amat menyenangkan hati saya yang memandangnya.

Jangan ingat walau kita muda, kulit kita akan sentiasa cantik kalau kita tidak rajin berusaha untuk mencantikkannya. Ini adalah phisolophy yang salah (eh betul ke ejaan ni?) Selalu sangat ada statement begini...' Alah Hanis tu Muda..memanglah kulit dia cantik, halus gebu' Walah...kalau macam tu...semua orang muda pasti mempunyai kulit yang cantik, halus dan gebu seperti kulit Hanis di bawah ni.......


Hanis gembira dengan wajahnya sekarang tanpa perlu berbedak


Selepas mengambil kolagen..Hanis kata dia rasa sayang nak tutup kulitnya yang cantik dengan bedak...



36 comments:

julierosarina said...

salam kak, boleh tau berapa harga kologen tu? nak tanya ni, whipping cream untuk pavlova tu akak pakai brand apa ye? sebab sy bli aritu cream nya cair la... jadi tak cantik... ;(

Elle said...

salam kak, just nk tnya akak amik kolagen apa yea..? klu sudi share la..hehehe

eliyaezlinalias said...

stuju sgt!!!
kolagen dust yg beli ngn akak aritu da nampakkan kesan!!! sukeeee!

Sayidah Nafisah Ruslan said...

anak beranak semua cantik2 :)

ceklala said...

suke tgk muke aunty and hanis..berseri2! tak jemu mata ni nak pandang hehe..aunty jual sebotol collagen tu bape?

Irfa said...

harganya boleh tahan jugak ye kak nani..hehe.tak mampu la buat masa sekarang

Munn Jaafar said...

menarik ni..hehe

patut la kulit akak cntik, nmpk muda remaja gitu... =)

Raz said...

wowwww..cantiknye hanis. berkesan sungguh collagen itu

ZF said...

aunty... canti sangat2 tau..

nak tanye brp harga kolagen tu?
sbb saya igt saya pn nk kurangkan pakai bedak if hasil dia positif
hope aunty can share teh price

tq aunty

nooreen said...

k.nani,
stok dah ader ker?? sy dh x sabo nk try collagen dust tu

Arina said...

salam.auntie.maaf sy nak tye.halal x produk nih?

ummi_imani said...

saya berdoa satu hari nanti dapat gak mencuba colagen dust kak nani nih insya-allah..
recently saya ada ternampak iklan satu produk ni apantah namanya tapi terang2 tulis goat placenta ..bengong kan? hado org nak beli?

CIK PAPAU said...

harga sebotol brapa dan tahan bapa lama??

.::Nurul.Husna::. said...

salam auntie, mo tanya..collagen ni mampu rawat masalah jerawat belakang badan x?

.::Nurul.Husna::. said...

salam auntie, mo tanya collagen ni mampu merawat masalah jerawat belakang badan x?

Cikgu Amin said...

memang kolagen sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang suci gebu .. heehe ..

erin moshimoshi said...

boleh pm erin cologan ape yg sis pakai . ?? suke la menarik ....

pm ea ... nurhazrina12@gmail.com

The One and Only said...

eh akak pun nak cubalah, tp kalo dah berumur bleh ke lagi colagen tu menyerap dlm tubuh yg dah kerepot ni...hehehe.. Harganya berape satu botoi...tq

CiQ TieY said...

salam kak...macam best jer collagen dust ni...nak tau berapa harga kolagen ni

Unknown said...

berapa harga sebotol collagen dust ni?

BetiZaini said...

salam..bolh sy tau brape harga per bottle?

Niza Romli said...

wahhh...bestnya.

manada pompuan yg tak teringin kulit cantik mcm anak dara akk & hanis zalikha :).....tapi blm mampu :( ...huhu

Akak Kembang said...

menarik produk ni Kak Nani..

Makwe Kintan said...

Puan saya suka baca entry blog puan..slalu jd silent reader je.tapi kali ni terasa nak komen plak.saya kagum betul dengan kecantikan puan.umur saya sudah 24 tahun.tapi kulit saya tidak secantik puan.masalah utama ialah muka berjerawat dan parut jerawat serta oil skin.dah byk produk cuba tp gagal.sejak kahwin plak masalah jerawat hilang.cuma parut yang susah nak hilang.ermm puan ada tak produk yg nk disyorkan pd sy? saya pun nk cantik mcm puan & your son si Hanis..hehe^__^

Natasha Amerludin said...

aunty, how much for one collagen aunty? is it ready stock?

ida ahmad said...

wow..cantiknya kulit muka..

Ida masih satia dengan Shaklee lagi. Take times sikitlah, penjagaan dari dalamkan tapi ada orang yang cepat.. Akak pun still dengan Shaklee di samping Kologen ni kah?

aizeepesona said...

orang pompuan memang suka dengar perkataan collagen...

sebab mereka tahu mmg collagen dapat membantu mereka untuk kelihatan lebih cantik & menawan..

macam siapa?

siapa lagi kalau bukan cantik seperti kak nanirostam ...auwww ..

hehee..

inazamri said...

salam kak nani.Pagi td saya ada call nak tanye psl harga kolagen tu.Bila tengok kulit Hanis bertambah cantik so teringin nak beli utk anak dara saya.Sbg ibu,sy terasa bimbang..bila mak takde jerawat..anak pulak yg berjerawat.teringin juga nak kulit seperti kak nani walau dah usia 40an tp kulit segar je.

blog-tips-kurus said...

salam.
puan/akak/maknya hanis,

(tak macam mak orang pon!)
izinkan saya copy ur pic & link entry kolagen ini ye? tq in advance. :-)

Unknown said...

kak.. bleh tau harga colagen tu? saye mcm berminat la...

ida said...

salam kak..nak tau pasal collagen ni..berapa ek sebotol..

syiera said...

salam, untie nak tau bape per bottle boleh?

Qaseh said...

salam..akak sy da email dkt email akak nak beli dis product..but til now i don get any response from akak n also hz..if possible sy mmg nak beli dis product asap..tq

Cik Rara said...

makcik nie asyik puji anak sendiri jee...

reyna said...

waa..bestnyaa..dah snd email tya pasal collagen ..tapi tak dok respon pun..berapa harga dia yer..

Unknown said...

salam.. akak boleyh sy thu harga collagen?