Friday, April 26, 2013

Masjid Bukit Jelutong Masjid Yang Indah

Assalamualaikum


TIGA golongan yang harus kita jadikan SAHABAT :-

1. Orang Islam
2. Orang Yang Beriman
3. Orang Yang Soleh




Ya Allah terima kasih kerana mendekatkan masjid dengan rumahku. Dari dulu lagi aku teringin sangat tinggal berdekatan masjid. Aku teringin sangat mempunyai suami yang kaki mesjid.Pernah dulu terdengar perbualan seorang kawan dibank selalu memberitahu kawan kawan yang suaminya rajin kemesjid. Aku memujuk hati tak semua orang bertuah macam dia. Apatah lagi di Malaysia ni..kebanyakan lelaki jarang mahu bersolat  apatah lagi jemaah dimesjid. 

Alhamdulillah aku kira doaku depan kaabah termakbul. Kembali dari mengerjakan umrah, Masjid yang paling cantik dan indah berada dekat dengan rumahku dan hatiku... Dahlah wajah saling tak tumpah macam  masjid di madinah atau di kawasan timur tengah. Dulu aku menganggap aku tidak bertuah. Tetapi tidak kini. Asalkan aku tidak berputus asa dalam berdakwah insyallah Allah itu Maha Mendengar Lagi Maha Pemurah.

Apabila pasangan kita  bukan pasangan yang soleh maka bermakna kita pun bukan hamba yang soleh. Namun kalau bila kita cuba menjadi hamba yang soleh tetapi pasangan yang tidak melaksanakan perintah Allah dengan sewajarnya maka itu sebenarnya adalah satu UJIAN oleh Allah s.w.t untuk kita agar lebih kuat dan terus berusaha menjadi hamba yang soleh, lebih berusaha untuk mendoakan supaya pasangan kita ataupun keluarga kita mendapat petunjuk dan hidayah kerana semakin mencabar usaha kita semakin banyak pahala yang kita dapat. Allahualam.

Allah Maha Besar lagi Maha Kaya, sekembalinya  aku dari Mekah segalanya seperti dipermudahkan. Alhamdulillah seperti satu keajaiban..subhanallah, tetiba masjid yang terbina itu menjadi saksi atas segala-galanya. Allahuakbar moga moga kita semua terus istiqomah dalam mengimarahkan rumah-rumah Allah. Subhanallah.

Dua minggu sebelum aku ke Tanah Suci Mekah, Masjid sudah mula dibuka untuk masyarakat setempat. Dua minggu selepas aku pulang dari Tanah Suci Mekah berlangsung majlis pembukaan masjid ini. Aku mula menghantar pesanan kepada para sahabatku. Bila kukhabarkan dan mengajak mereka datang ke rumahku ada buat makan makan ramai yang response. Tetapi bila kunyatakan bahawa sebenarnya pembukaan masjid ditempatku maka ramai yang tidak dapat hadir.

Walaubagaimanapun mahu menilai sahabat yang paling baik buat diri kita adalah sahabat yang selalu bersama kita ketika di masjid atau dimajlis majlis ilmu...subhanallah.







Sebelum ke masjid, aku sediakan high tea di rumah sebagai meraikan sahabat sahabat tersayang...

Mereka adalah sahabat dunia akhirat yang paling aku sayangi...

Menu hari itu, Puding Roti bersos Krim Vanila, Aiskrim dengan Homemade jelly



Makan sebagai alas perut sebelum ke masjid...
























Para jemaah yang hadir









Makanan enak yang disediakan....








Indah Dan Bercahaya






Alhamdulillah moga-moga bertambah erat hubungan kami.....


29 comments:

Kuazue Mohamad said...

Takbir...best nyer kak yer dapat duduk dgn masjid dan mengambil manfaat..entry yg mengusik jiwa saya agar lebih berfantung harap pada Allah..

umiawadah said...

saya tumpang gembira melihat situasi ini...

keet said...

AMIN. InsyaALLAH ukhuwah yang terjalin kerana ALLAH pasti mendapat berkat-NYA.

PearlKaz said...

saya mengalami situasi lebih kurang sama dgn kak nani dlm 3 perenggan pertama.. terima kasih kak nani bg semangat.. harap2 usaha kita diberkati Allah. dan semoga Allah tetapkan hati kita dalam agama Nya.. aminnn.. :)

Unknown said...

Kak Nani, doakan saya jua untuk dapat redhaNya..

rintzpalil said...

Entry yang mengusik jiwa

MasReena said...

Aktiviti kemasyarakatan membawa kesepakatan =)

Interior Design: Perabot yang paling sesuai untuk custom jewellery

Irfa said...

ada beberapa ayat yg situasi lebih kurang sama dgn saya..dan semoga satu hari nanti doa saya makbul

http://emasriee.blogspot.com/ said...

nice blog...



salam singgah...

http://emashaklee.blogspot.com/

Shaklee Independent Distributor...

Unknown said...

Assalammualaikum..

Kak Ani,

Saya cadangkan Kak Ani kena buat "watermark" disetiap gambar dalam blog akak,..

Rozita said...

Alhamdulillah dan Insyaallah ...kak nani

Unknown said...

ALhamdulillah
masjid ni sgt cantik
dan bdekatan jugak dgn my house
insyaAllah thn ni dpt kita berterawih kat masjid baru ni

jemput2 said...

assalammualaikum

auntie..jgn sedih bila kebaikan xdpt respond.yg pnting ape smua kite buat hanya kerana redha-Nya..in shaa Allah shbt2 auntie akn follow...bile tgk keikhlasan auntie...smga kite smua istiqamah dlm mencari redha-Nya.

The Cendol Champion said...

Alhamdulillah..saya juga bersyukur dengan anugerah Allah tinggal berdekatan dengan surau Al-Amin yang sangat aktif dengan program agamanya

maro rozalez said...

dah siap ye?
zaman duk s.alam dulu selalu lalu tgk dalam pembinaan.

Lani lama xtengok. dah pindah Putrajaya

Subhanallah...indah sggh.

Maicher said...

salam aunty. macam mana nak buat buat vanilla creme tu eh?

Unknown said...

Salam...semoga auntie nanie sekeluarga mendapat perlindungan dari Allah SWT

Molly said...

Salam Sayang Kak Nani,

Alhamdulillah. Saya suka betul baca blog akak sekarang. Suami saya ada solat Jumaat kat Masjid tu, memang cantik. Saya belum berkesempatan nak solat disitu, Insya Allah saya pun nak singgah di Masjid tu.

seri said...

mana bff kak nani sebelum ni? Dah tak geng ke?

seri said...

Mana bff kak nani? Dah tak geng ke?

aizeepesona said...

Alhamdullilah...tahniah kak nani bersyukur kehadrat Allah s.w.t telah mempermudahkan segala perjalanan kak nani ke rumah Allah..

dah lama sangat rasenya kak nani tak update blogkan..hee

teringin nak ke sana juga..doakan yer kak..huhuu

kalau Allah nak beri rezeki pada kita...dengan tak disangka2 ..tup2 sampai jer kita dengan izinnya...yang penting nawaitu kita kena baik..insyallah

tahniah ya kak nani..

attyfir said...

semoga kita terus istiqamah ye kak nani

Unknown said...

cantik betul masjid tu... nak gi jugak la... Masjid adalah tempat turunnya rahmat Allah...
Collagen Powder | ESP – Soy Protein Isolate Powder | GLA Complex | Omega Guard | Vita-E Complex | B-Complex | Vita-Lea | Alfalfa Complex | OsteMatrix | VIVIX | Vita-Lea for Children | Chewable Vita-C 100mg | Zinc Complex | Lecithin | Nutriferon | Meal Shakes | Herb-Lax | Cinch Shake Mix | DTX Complex | Sustained Released Vita-C 500mg | Performance Maximum (Pure Hydration Drink) | Garlic Complex | Advanced Joint Health Tablet | Peppermint Ginger Plus | Cinch Energy Tea Mix | Caratomax | Herbal Blend Multi-Purpose Cream |

AZNI BINTI MAT ISA said...

Assalamualaikum nani yang dikasihi,
Tahniah. Teruskan berdoa.
Kita tidak dapat mengubah manusia lain, tetapi kita boleh mengubah diri kita. Mudah-mudahan perubahan dengan niat kerana Allah Taala,SubhanAllah maha Suci Allah, akan membuka hijab insan2 yang di kasihi. Semoga dirimu di bawah asuhan malaikat dan dibawah payung Allah selalu.InsyaAllah.

eLL said...

salam akak. suami saya terlibat dengan perasmian masjid ni sbb dia kerja kat unit majlis dan keraian JAIS. skodeng gak kot-kot dia ter'capture' dalam ni kan. haha

Unknown said...

wah????? muslimahnya cantik juga...

http://caradaftarmemberacemaxs.com/pantangan-penyakit-diabetes-kering/

http://obatpenyakitginjalbengkak.wordpress.com/

Cool Lean said...

K Nani, situasi yg sama pernah saya alami.. Blh kira dgn jari sahabat dunia & akhirat ni.. Itu pun dah Alhamdulillah kan?...

ummisara said...

salam kak nani,

setiap petang bila pulang kerja saja akan nampak masjid nih dari jauh....dan setiap kali itulah fikrian akan melayang teringat masjid namirah di sempadan arafah. walaupun bukan serupa tapi ada persamaan di bahagian tower....cantik.

Unknown said...

Hi. Ade contact no masjid x?