Wednesday, November 25, 2009

HATI-HATI DENGAN HATI

Perlukah dengki hati...
Perlukah busuk hati....

Perlukah rasa tak senang hati
Bila melihat orang lain rasa gembira
Bila menyaksikan orang lain rasa bahagia

Buangkanlah busuk itu dalam tong sampah lalu di angkat dan dibawa oleh alam flora.
Lepaskanlah dengki hati itu sampai talak tiga lalu jumpa cina buta dan dan terus meraba-raba.

Bila semua busuk
Bila semua dengki
lenyap jauh

hati jadi bersih
hati jadi lapang
Hilang segala tekanan

Sudah bahagiakah hati kita
Gembira riakah jiwa kita

Kita di mana?
Sudah cukup sempurnakah hidup kita
Sudah melimpahkan rezeki kita
Sudah lengkapkah ibadat kita
Sudah kuatkah iman kita

Hati-hati
Dengan hati.......

17 comments:

Brenda Ang said...

What happen dear?

Sabar ya. God bless ya.

a z r e e n a said...

Salam Aunty Nani

harap Aunty dapat sabar.

fitrah manusia, yang naik mesti ada yang nak mengata atau jatuhkan. nak cermin diri sendiri tu dulu, jauh sekali. iman, tanya dada masing masing. kalau sampai bila takkan sedar kan?


maaf Aunty saya tukar URL. ada masalah haters. saya tak nak panjang panjang kan sebab tu tukar. move away from the problem kan.

Azreena

Ijan said...

setuju dengan auntie!

eynda said...

Ada orang memang tak boleh tengok orang lain gembira....abaikan aje org macam tu....

pisey said...

jaga hati sendiri dengan baik :)

hati orang lain biarlah membusuk begitu kerna dia sendiri yang tak bertanggungjawab nak jaga perelok sendiri.

tabah!

NaniRostam said...

Saya menulis tentang hati kerana nak mengingatkan sesiapa sahaja termasuk diri sendiri, kerana bukan mudah untuk kita mendidik hati agar sentiasa baik, ikhlas, tulus, bersih,putih, suci, tiada hasad, tiada prasangka, tiada riak.Insyallah.

titietot said...

dengki mendengki memamg boleh memusnah kan diri sendiri

lily lotus said...

careful...

mybreakfastclub said...

i love this aunty! :)

mybreakfastclub said...

i love this aunty! :)

mybreakfastclub said...

i love this aunty! :)

Lady Caca said...

Salam..
Kak Nani.. Kak Nani share la rahsia awet muda.. Kak Nani nampak macam baru umur 30an.. Hehe..

Terima kasih..

PinQib said...

oRANG Lain selalu tidak akan senang dengan kita., sabar ye auntie

soul krasty said...

yup..hati orang memang berbeza..cakap pasal hati..ingat surah yasin sbb surah yasin ni hati al-quran..

mak pesan..ikut hati mati..ikut rasa binasa..

Zool Blogger said...

Dunia ni penuh dengan individu yang hatinya busuk..
Jangan kita yang jadi gitu..

Lama tak singgah blog akak ni..
Kalau ada kesempatan boleh singgah blog saya..
Zool
http://www.ligakampung.com

EyEdA said...

hati2 dgn hati..
sbb sy bru taw sy tlah ditikam dr blkng..
dugaan kan...

tagskie said...

hi.. just dropping by here... have a nice day! http://kantahanan.blogspot.com/