Tuesday, September 30, 2014

Terima Kasih Allah

Assalamualaikum,


Terima kasih Allah.
Segala pujian hanya bagi Allah.
Syukur jika ini bahagia yang ditangguhkan.
Syukur kerana mengujiku dengan pelbagai dugaan yang datang dari diriku sendiri.
Aku diuji untuk menghadapi tohmahan tohmahan apabila cuba mengadu sedikit sebanyak.
Aku diuji untuk mempertahankan kedudukan dan harta dunia yang ada. Jika terus sama sama lemah...mungkin sahaja aku tidak lagi berada diteratak ini
Aku diuji dengan cuba menjadi terbaik namun tak pernah dihargai.
Aku diuji untuk merajuk rasa namun tak sapa yang memujuk.
Aku diuji untuk kelihatan menawan tetapi insan yang kudambakan tidak tertawan.
Aku diuji untuk disakiti.
Syukur kerana Allah memilih mereka menyakiti hatiku itu bermakna musibah untuk mereka
Sedang rasa sakitku mengugurkan dosa dosaku
Terima kasih Allah atas segala ujian ujian ini.
Sesungguhnya aku percaya Allah hanya beri yang terbaik buat aku.
Alhamdulillah.
Aku yakin itu.
Justeru aku masih di sini.
Aku percaya Allah makbulkan segala doa doaku.
Aku tahu Allah beri jaminan itu
Mungkin doa dari hati kecil sekecil aku 5 tahun
Waktu nak makan pun susah pasti waktu itu hati gundah mengharap hidup yang lebih indah
Nah ini Allah cukupkan aku segalanya
Aku nikmati secukupnya
Aku manafaatkan sebesar besar kurniaNya
buat kembali kepadaMu
Akhirnya aku kembali pada Allah.
Akhirnya aku redha ketentuan Allah.
Akhirnya aku terima dia kembali walau dengan parut masih berbekas.
Aku mencari hati yang hilang.
Alhamdulillah aku jumpa dia.
Biar jiwa pernah berdarah belum parah
Biar segala kamu tak banyak berubah aku pasrah
Hati sepicingpun tidak tegar menyingkirmu
Jiwa selalu belas padamu walau kecewa
Syukur bukan aku yang dipilih Allah untuk membebanimu

Terima kasih Allah hatiku kembali padanya keranaMu.
Terima kasih Allah memberi ruang hatiku untuk rasa cinta
Terima kasih Allah kerana jiwa yang tenang ini
Semahuku aku ingin bahagia ini sampai hujung nyawa.

Amiinn ya robbal alamiinn.

13 comments:

cikMilah said...

Tangkai hati insan, Allah yang pegang. Bertahanlah.

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

lama akak tak update.. rindu gak nak baca :)

MAK TEH said...

Semuga di permudahkan segalanya..
Amin
Semua dari Allah,
Lama dok ternanti2 posting nani..rindu

Rozita said...

Bergantung sepenuhnya hanya kepada Allah kerana Dia yang menurunkan musibah dan Dia juga yang menurunkan rahmah..Semoga kak Nani sentiasa tenang selalu dibawah lindungan rahmatNya Insya Allah..

Unknown said...

Alhamdulillah.. Lama x update cite kak nani.. Rindu nk baca.. Respek u 100%..

Unknown said...

Bersabar lah..kak nani kerana x de yg lebih nikmat dari bersabar..allah nk bagi yg lebih baik pada akak..

ayunidati said...

Amin... alhmdulillah

Latifah said...

semoga dipermudahkan segala nya...

LatifahFazri

dalin said...

kak nani, saya rindu nak baca blog. kesibukan membataskan :(

bibik said...

auntie jgn sedih..Allah ada..org memang akan suka mengata..tapi hakikatnya..mereka iri hati melihat kita bahagia..bertabahlah

Unknown said...

Artikel nya bagus...

Unknown said...

Lama Kak Nani tak menulis, rindu nak baca tulisan akak..

Unknown said...

semoga kita sam2 kuat menerima ujian NYA dan terus tabah dan sabar.. setiap niat untuk mnjadi lebih baik Allah akn permudahkan jln kita INSYA ALLAH