Thursday, January 17, 2013

TIPS KECANTIKAN MENGAMBIL SUPPLEMENT TOUJOURS SKIN.



Assalamualaikum


Dikesempatan ini setelah lebih tiga tahun saya mengamalkannya, saya bahagia dengan kesihatan tubuh badan saya, sakit sendi sendi lutut yang berkurangan dan pulih, resdung yang tanpa saya sedari sembuh sepenuhnya, kulit keseluruhan tubuh badan terasa halus mulus, garis garis kedut ditepi mata yang pudar, bentuk tubuh badan semakin langsing dan berbentuk, pinggang yang agak ramping, badan yang semakin pejal, tetiba adik saya nadia yang dah lama betul tak mengurut saya, bila mengurut beri komen 'badan nani sekarang pejal ya', patern tidur yang lebih teratur, rambut yang tidak gugur, selera makan semakin dapat dikawal.


Setiap pagi selepas subuh saya melakukan sedikit senaman regangan di depan cermin. Sebenarnya kalau kita jaga solat lima waktu ditambah solat sunat maka senaman regangan tubuh badan kita lebih dari cukup. Namun kalau ditambah dengan sedikit kerajinan bersenam atau buat brisk walk disekeliling kawasan perumahan ini stamina menjadi woot wooot (bak kata alisya bagi menyatakan walah)... Kemudian saya bancuh air panas dan bubuh madu serta perahan lemon (lemon saya ambil dari belakang rumah yang saya tanam sendiri dah berbuah lebat) untuk menurunkan dan mengekalkan berat badan. Selepas itu saya bancuh air jus oren bersama satu sudu teh TOUJOURS SKIN. Kemudian saya tinggalkan sebentar untuk mandi pagi. Selepas mandi, sambil lalu, saya capai minuman jus yang sudah dibancuh tadi bersama satu sudu teh kecil TOUJOURS SKIN dan minum dengan happynya sebab merasa benefitnya yang sangat bagus untuk tubuh badan saya. 

Sebelum berpakaian saya menyapu slimming krim di kaki dan perut. Kemudian setelah mencuci tangan saya menyapu toner, krim mata, krim anti penuaan. Kemudian saya sapukan pula krim siang.

Saya tak berasa lapar dan hanya mengudap makanan berunsur bijirin, buah buahan seperti oren, persimons, avocado dan epal sambil membalas emel. Waktu tengahari saya hanya masak sedikit nasi, sup sayur dan ikan goreng atau sardin serta ayam atau daging utnuk hidangan yang lebih kurang sama setiap hari.

Kecuali jika saya sibuk saya hanya makan sedikit makanan berat dil luar.

Disebabkan makan TOUJOURS SKIN itu saya hanya mengambil meal utama sekali sehari. Waktu malam saya hanya dinner dengan salad atau sayur sayuran sahaja. Selera untuk makan nasi sangat berkurangan. Alhamdulillah...akibat diet yang begitu teratur saya tidak mudah mendapat sakit.

Jika ada sesiapa yang berminat untuk saya kongsikan amalan saya mengambil TOUJOURS SKIN setiap hari sila emel ke shinarostam@yahoo.com untuk info lanjut atau telefon 0123959779. Dari 21/1/2013 sehingga 1/2 /2013 sesiapa yang membeli 3 botol sekaligus mendapat harga promo. Sila check di emel shinarostam@yahoo.com. Terima kasih pada pelanggan baru saya yang buat entri khas untuk saya. Kebetulan saya ada masa dan buat link khas untuk dia.






Selain di panggil AVON untuk jadi modelnya, Majalah Midi panggil saya buat fashion photoshoot juga...Kadang kadang nak tergelak pun ya...usia menjangkau ni baru dapat jadi model....bak kata Alisya woot woot mama jadi model...Alhamdulillah berkat makan TOUJOURS SKIN dimurahkan  rezeki olehNya.

Gambar candid oleh Ahmad Imran ketika saya bersiap untuk ke Majlis Perkahwinan Betty Banafe. Kalau dulu saya tak berapa gemar pakai baju kurung sebab nampak tuwe tapi sekarang koleksi baju kurung saya berderet dah....

Hanis pun grooming dek makan TOUJOURS SKIN


Hanis sebaris dengan primadona walau cuma memakai baju simple giler macam nak pergi tidur...apa da...merendah diri sangat sampai nak pakai baju diva the  vass pun malu...Alhamdulillah kesan memakan TOUJOURS SKIN.

Meihat gambar ni saya bayangkan  Hanis sebagai  tuan puteri raja siam hehe sebab dia pakai kebaya yang diperbuat dari kain sutera siam  kegemarannya....

35 comments:

Hudalatip said...

Kalau pregnant boleh makan jugak tak kak?

NenetPenne (NP) said...

envy sebab cantikkkk...nak cantik jugakkkk

liana mail said...

cantik..

Niza K. said...

Puteri raja siam katanya... adoii lawak!

mama maman aka yana said...

cantik... :-)

burst said...

Liana x pakai ker kak nani produk nih???

Unknown said...

Cantik..semesti nyer saya pn nak cantik woot woot gak...:))))...saya br nak mula..thanks ya kak nani..:)))..

Unknown said...

Cantik...semestinyer saya pun nak cantik woot woot jugak...saya baru nak mula...hope saya tak terlambat...thanks so much kak nani..cayang kak nani ketat ketat...:)))))...

Siti Hajar Masri said...

memg cantik..;p

Ziela said...

Salam puan, sy ada email puan tp sampai sekarang sy tidak lagi mendapat jwpn ;-(

Unknown said...

Saya pengguna Toujours Skin juga.
Kalau pregnant. Stop makan.
Sama juga macam paracetamol. Tidak dibenarkan penggunaanya ketika pregnant.

intanrh said...

Ada baca dan tengok foto kak Nani kat majalah MIDI. Masih mantop! :)

Aisyah said...

k nani, cantekknye kulit muka... dah lama saya admire..

Anonymous said...

kak nani..
ce suh anak first kak nani makan dulu..
kalau berkesan..sy beli berdozen2

ape daaaa
asyik nak promot anak
tak serik2 si tua ni

NaniRostam said...

Assalamualaikum,


LIANA BARU JER DUA MINGGU PAKAI ITU PUN SELEPAS DUA TAHUN SAYA DAN HANIS ASYIK DOK MENYURUH.TAK SEMUA ORANG KISAHKAN PENAMPILAN DIRI...TERUTAMA KALAU HUSBAND SENDIRI PUN TAK KISAH SANGAT.

TAK MACAM KAK NANI DAN HANIS...KITA ORANG SEHATI SEJIWA MEMANG SIBUKKAN PENAMPILAN DIRI.TERUTAMA HANIS...SEBAB DIA TU KAN MODEL KALAU KULIT TAK LICIN MUKA TAK GROOMING SAPA NAK AMBEK DIA JADI MODEL. DIA TERKENAL DI INTERNET NI PUN SEBAB DIA MODEL...KULIT HALUS.

SETELAH DISURUH SURUH SAMPAI HARI PERKAHWINAN LIANA BUAT DEK JER.LEPAS KAHWIN PULAK PLAN NAK MENGANDUNG SO TANGGUHKAN DULU KATANYA...LEPAS KEGUGURAN KANDUNGAN BARULAH NAK BELAJAR NAK MELAWA.


INSYALLAH BARU DUA MINGGU LIANA PAKAI DAH NAMPAK JUGAK YANG SANGAT MEMBERANGSANGKAN.


KECANTIKAN DIRI NI SAMA PENTING DENGAN KECANTIKAN HATI....TAK PERLU MENGATA ORANG ATAU CARI SALAH DAN KEKURANGAN ORANG.

UNTUK CANTIK HARUS BERUSAHA...MEMANG PAYAH TERUTAMA KECANTIKAN HATI...WALAU UMUR MUDA TAPI NAMPAK TUA SEBAB HATI KOTOR DAN TAK CANTIK.

WALAU UMUR TUA TAPI SEBAB HATI CANTIK SO NAMPAK SELALU MUDA DI HATI ORANG DAN DI MATA ORANG.

ALLAHUALAM.

yusrayunus said...

cantik
http://yusrasuperstar.blogspot.com

Unknown said...

Assalamualaikum...sabor je lerr...kak nani...mcm2 ragam org...kak nani just promote produk...nk beli silakan...tak nak beli...abaikan...jgn putus asa berblog..!!

Unknown said...

Assalamualaikum....sabor jer lerr...kak nani..mcm2 ragam org..kak nani just promote produk...nak beli silakan...tak nak abaikan...jgn putus asa berblog yer kak nani...

Unknown said...

Assalamualaikum...sabor je lerr...kak nani...mcm2 ragam org...kak nani just promote produk...nk beli silakan...tak nak beli...abaikan...jgn putus asa berblog..!!

Kekna said...

Apela busuk hati punya makhluk. Follow sebab nak jadi haters. Busuk.

Bila seorang mak memuji-muji anaknya samalah seperti dia mendoakan anaknya.

Yang nak sakit hati sangat tu kenapalah..

Panas punggung kot tengok orang happy..

puan alia ahmad said...

Jangan menongkat langit sangat ye kak nani.Takda apa sangat yg nak dibanggakan dgn anak sbgai model.melainkan ahli agama ;)

cik nur said...

Nampak nyer kte yang muda2 nie kenal la ikut amalan untie kan :)

NaniRostam said...

Puan alia ahmad,

Astagafirrullahazim...maafkan saya jika ada anggapan begitu. Tidak terlintas di hati walau sekumanpun untuk menongkat langit...siapa lah saya hambaNya yang lemah, hina dan penuh dengan dosa dosa.

Saya tidak berbangga anak saya jadi model. Malah saya selalu berdoa moga-moga dari model anak anak saya menjadi model insan. Saya selalu pengharap anak anak saya jadi pemimpin islam yang berkaliber kalau bukan untuk masyarakat tetapi untuk keluarga pun saya panjatkan kesyukuran.

Terima kasih di atas kasih sayang dan perhatian serta nasihat dari peminat blog saya, dari orang yang mungkin kurang menyenangi saya sekalipun..Insyallah harapan dan doa kalian semua yang mahu saya dan keluarga saya menjalani kehidupan baik di dunia dan kehidupan yang mulia dia diakhirat amat saya hargai dan ucapkan syukur di atas doa doa itu...amin.

Miss arfisa said...

kak nani.teruskan usaha berblog. saya pengguna colegen n peminat setia setia blog kak nani. iloveu. :)

Nani said...

yg dok busuk hati tu actually baru nak mengenal dunia blogger... hihi. maafkanlah dia wpun aku yg baca pun 'terasa' pedasnya, apalagi auntie Nani... klu xnak puji anak, takkan nak kutuk?

Unknown said...

to kak nani.. biarlah ape diorg nak ckp.. mulut org ni kite x boleh nak tutup kan..doakan diorg ni diberikan hati yang baik.. keep doing the best for your family and share with us - your avid readers!

to haters : x suke, jgn follow, jgn bace..

to those yang berniat-baik-kononnyer-nak menasihatkan : ade cara yang sopan dan betul nak nasihatkan org > PERSONAL MESSAGE.. jgn sampai mengaibkan org.. BERDOSA!!!

Susan Lolo Bua said...

Kk Nani, sama cantek ngan Hanis, saya terkagum kagum dengan talenta yang ada pada Kk Nani, memasak, mendidik anak, dan menjadi model pada usia kk Nani.

teruslah menulis dan mengisnpirasi para pembaca blog Kk Nani.

Intan Payung said...

Kak Nani,

Abaikan saja all the negative comments dari org yg dengki itu. Perjuangan kita sebagai ibu untuk anak-anak masih panjang. Teruskan perjuangan itu..
BTW, My dotter is a big fan of Hanis :)

Intan Payung said...
This comment has been removed by the author.
Kekna said...

puan alia ahli agama, semoga berjaya menyampaikan dakwah dengan bahasa macam tu.

Wani Tralala said...

suka tengok aunty memasak untuk family. semua buat saya drooling :D

Shizma Hariz said...

Aunty Nanie,sabar ya . Yg pastinya ramai menjadikan aunty sebagai Idola surirumah yg sentiasa maintain anggun dan terbaik utk family .

Unknown said...

sapa yg x suka kak nani, sila jgn baca blog ini ye..
tq.

Unknown said...

sapa yg rasa x suka dgn apa yg kak nani tulis, sila jgn baca blog ni ye..
tq.

mama leen said...

sabar je kak nani.. teruskan blogging.. ramai lagi yang nak baca.. best tengaok family kak nani... bahagia sangat.. :)