Wednesday, January 30, 2013

Berlemah lembut Sesama Muslim Tegas Terhadap Kafir





Assalamualaikum


Betapa indahnya berkasih sayang sesama muslim..menjaga siratullahrahim....terima kasih Uztaz Kazim Elias semua ceramahnya begitu menyentuh hati kembali sedar betapa selama ini kita manusia yang alpa dan harus perbaiki diri dan iman...

Subhanallah.




9 comments:

Eray Majid said...

tq kak nani di atas perkongsian ini

http://welovesusuibu.blogspot.com/2013/01/set-penyusuan-shaklee-paling-bajet-gila.html

Irfa said...

saya peminat ust kazim
kdng2 apa yg dia cakap itu 'pedas' bila kena kat diri sendiri ;)

Molly said...

Salam Kak Nani sayang :)

Saya dan suami suka dengar CD ceramah Ustaz Kazim. Pasang dalam kereta, pasang di player bilik tidur. Biasa macam Sabtu & Ahad kitaorang layan youtube malam-malam dengar ceramah Ustaz Kazim. Dah macam aktiviti wajib pula.

Banyak yang saya sendiri belajar Ustaz Kazim ni. Kadang saya rasa saya betul,dan tak salah contoh macam Ustaz Kazim cakap berdosa isteri masam muka pada suami. Memang kita tahu berdosa kadang-kadang terbuat juga. Suami saya jenis suka balik kerja senyum sengih kat saya. Datang mood saya ok, saya senyum. Datang mood malas saya buat dek (tapi takde bergaduh la) saya cakap "sikit-sikit nak senyum" hahaha! Saya tak sedar apa yang saya buat tu salah, dosa. Bila selalu dengar ceramah Ustaz Kazim ni la saya lebih mendengar kata :)

buggeroff said...

bila kita berblog, dan blog kita dikenali ramai , ada satu tanggungjawab sosial yg wujud bila kita membuat kenyataan. Ust Kazim ni mmg orangnya berkarisma dan pandai entertain pendengarnya tapi tidak bermaksud dia MAHA MENGETAHUI. Kebanyakkan penceramah2 ini pandai menghurai mengikut personaliti mereka tapi tak semesti tepat dengan ajaran. ALLAH tidak mengurniakan satu golongan manusia yang mulia dan satu golongan untuk dimaki. Islam ke kafir ke kesemuannya ciptaanNYA jugak dan perlu dihormati. DIA tahu apa yg sebaiknya, kita tak perlu nak jadi ALLAH , mmg TAK LAYAK pun.

Anak2 awak ni pun bergantung rezeki dkt Islam dan Kafir jugak, jadik kenapa nak mengdiskrimani orang kafir pulak.Merekapun manusia jugak yang CIPTAANNYA dan sama-sama punyai DOA dan SUMPAH.

Kalau dah ISLAM tu, SYUKURLAH, dan buat apa yg perlu, tak usah mengepos TAJUK camni yg menggalakkan KEBENCIAN dan PECAH BELAH di bumi ni. BENCI dan HASUTAN bukannya dari ALLAH tapi syaitan.

buggeroff said...

Nabi SAW bersabda : منْ أَحْدَثَ في أَمْرِنَا هذا مَا لَيْسَ مِنْهُ فَهُوَ رَدٌّ Barangsiapa yg mengadakan perkara baru dalam agama ini apa yg bukan daripadanya maka ianya tertolak. [riwayat Al-Bukhari]

Ramai orang terpedaya dengan pakaian jubah atau serban, gelaran yang panjang, dakwaan keturunan Nabi SAW, cerita-cerita keramat dan kelebihan seorang tokoh yg diperbesar-besarkan sedangkan orang itu di sisi Allah mungkin adalah seorang yang fasik, munafiq dan syirik

Anis Mayonis said...

cuba akk dengar ustaz dasuki pula,insyaallah terbaik juga.

http://www.youtube.com/watch?v=4OawklpIfmk

Anis Mayonis said...

http://www.youtube.com/watch?v=4OawklpIfmk

ustaz dasuki pun best juga,cuba akk dengar.

Anonymous said...

Ustaz ni kadang2 kelakar. keep it up makcik nani!

NaniRostam said...

Subhanallah..janganlah kita mencari cari kesalahan sesama muslim...berlemah lembut berkasih sayang..cuma tegas dengan kafirun kerana kafirun tetap neraka jahanam tempatnya..semua rezeki bergantung kepada Allah...tiada lain selain daripada Allah.

walahuallam.